Go morron

Förkylningen har nått oss, och som alltid när den kommit innanför vår dörr så sätter den sig i halsen på pysen och ger han krupp! Uscha, han är som en liten kraxe, kraxe kråka med rasslande hals.
Mycket vatten blir det idag för att skölja bort bacilluerna. Och kanske en glass oxå för den delen, kallt är bättre än varmt för att ta utrotningshota elakingarna.
Just nu ligger vi i soffan, teo under filten o jag o magen under ett täcke.
Lillebror har fullt upp mest hela dagarna, men just nu känns det faktiskt som om han sover, kors i taket! Får han samma sovvanor när han kommer ut så kan nog jag o jimmy se sömnen som ett minne blott!
Kanske är det en liten atlet där inne, känns som om han hoppar trampolin, spelar bandy, springer maraton och dribblar bort Zlatan i allt vad fotboll heter.
Jag längtar, längtar, längtar!
Igår kväll längtade jag ännu mer... Haha, hade så ont i benen o rumpan att jag knappt kunde gå! Har aldrig varit med om liknande, men efter en varm dusch var man som människa igen. Så värme is the shit helt enkelt.

Vi som skulle upp till Glen idag får nog hoppa över det, men den här lilla kråkan under filten blir det nog ingen tur på skoter. Vi får nog stanna hemma o... städa... istället. Har gjort en hel lista på vad som ska göras innan bäbisen kommer... Det är en hel del. inte vanligt "städa", utan det handlar om att torka listor från golv till tak, torka ur skåp, damma av allt som står på hyllor, byta gardiner, putsa o feja. Helst skulle jag vilja hinna måla o tapetsera lite innan oxå. Drömma kan man alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback