Hux Flux

Som en icke-skänk från ovan kom den idag, ungefär som ett brev på posten, men fortfarande lika oönskad: Foglossningen från helvetet. Sitter som ett paket i soffan, haltar mig fram och önskar ändå att jag var lite närmare BF än vad jag egentligen är.
Kvällarna är värst, då domnar benen bort, och det som inte är bortdomnat, ja, det gör sig påmint om att det inte är bortdomnat. Härliga graviditet.
Knartten i magen är vaken dygnet runt, spelar ingen roll om jag ska äta lunch eller upp o pissa mitt i natten så hör han av sig.... Underbara knyte! Barba-magen ändrar former från rund till knövlig, från hög till låg. Den enda form min mage inte längre kan inta är formen platt! :-D
Mamman längtar sin bäbis.

Vad är det för dag idag då måntro? Torsdag... Och vad har vi gjort?
Klev upp dödligt tidigt om jag inte redan sagt det? Teo vaknade straxt innan halvsex och jag konstaterade att det var slut på drömmarnas värld. Upp o hoppa!
Rätt skönt ändå att komma upp i tid, man hinner mycket på tid som man annars bara skulle ha sovit bort, och sova, det kan man göra... Sen?
Men man är å andra sidan skapligt trött så här på kvällskvisten, så snart får vi blåsa ut ljusen och krypa under täcket för att invänta morgondagen.
Men... Nu tappade jag tråden, vad har vi gjort? Mest inget. Teo har åkt lite skoter, lite traktor, lite fyrhjuling och lite pulka. Vi har hälsat på mamma o pappa, momma och tagit en tur till svenstavik. Sett små, små, små valpungar, ätit middag hos onkel o kunsinerna. Sen har jag städat och busat med teo medan Jimmy var uppe i luften o lekte Karlsson på taket på skolan. Skyliften hade kommit, så då var det bara upp o skotta snö på skolans tak.
Men nu sover pysen, jag o jimmy sitter i soffan och tanken om varma mackor känns himlans lockande... Får se hur det blir. Sen är det dusch o natt!

adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback