Påsk

Långfredagen blev en rätt lång dag... Trodde aldrig vädret skulle ge med dig, det riktigt vräkte ner snö när jag o teo klev upp på morgonkvisten. Ingen lyckligare än pysen förstås, det första han sa var "nös traktorn", vilket kan översättas med snö traktorn.
Kruxet var ju bara att det skulle vara fisketävling, och vem vill ut o det vädret som gårdagen bjöd på? Men skam den som ger sig! När startskottet gick fylldes isen på med folk och solen hittade gluggar i molnen! Härligt härligt!
Sen blev det prisutdelning och after-fish på bygdegårn´. Vissa blev mer full än andra, och en del inte alls.
Jag kan bara konstatera att jag hatar sprit, lukten av sprit, smaken av sprit och för att inte prata om biverkningarna av sprit. Men mest av allt tycker jag det är jobbigt med människor som inte kan hantera intaget av sprit.
Tack gode gud så kommer Teo aldrig att växa upp med en mamma eller pappa som sitter sovandes vid ett bord på en fest. Eller en pinsam, full mamma o pappa som gör bort sig inför massor av människor.

Men hur som haver, idag är en annan dag. Idag är det... Påskafton va´? Äh. Jag vet att det är lördag iaf.
Jimmy kom hem från dansen runt fyra i morse, då låg jag o teo lagom inlindade i John Blunds famn. Men halv fem fick jag vakna av att nån knackade på dörren!? VEM knackar på halv fem en lördagmorgon om det inte är viktigt?
Men... Det var en vilsen klövsjöbo. Jag skjussade han till rätta och sen somnade vi om igen för att sen vakna till dagen som nyss varit här.
Har varit en rätt stillsam dag, promenad, snöskottning, pizza, städning och allmänt lugnt. Har även två bonusbarn här ikväll, Tuva o Selina har intagit vår dubbelsäng, så Jimmy ska sova i gästrummet medan jag, magen, tuva, selina och möjligtvis Teo ska trängas i dubbelsängen. Det kan bli en spännande natt!

Nu ropar duschen att den vill att jag ska komma... Okejdå.

God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback