uidsnh

Egentligen var det länge sen jag skrev nu, har ju mest bara lagt upp kort tidigare, men vad har hänt då?
För nån helg sen var det ju skotersafarin i Höglunda, härligt, uppfriskande och roligt! På kvällen bjöds det upp till dans av sveriges i särklass sämsta band. Det var så dåligt att tillomed jag kunde höra det, och det vill inte säga lite! Men maten dessförinnan var helt ok, lika som lekarna och sångerna som alla lag fick bjuda på!
Pysen hade sin första natt hos farfar och Ella, jag o jimmy sov hos momma o poppa.
Och pysen hade förstås skrikit och grinat hela natten efter sin mamma o pappa... Eller så inte. Han hade inte ens märkt att vi var borta! Så skönt att kunna lämna bort honom och veta att han är trygg där han är, och att han vet att vi kommer tillbaka.
Vad mer då? Minnet sviktar... Och jag minns faktiskt inte.
Var ju kursen i Sthlm då, bodde ute på Långholmen. Fick oss en historisk återblick av fängelset och en guidad tur genom muséet.

Igår intog jag o jimmy Skålans Bygdegård för Första hjälpen utbildning. Riktigt kul och intressant! Känns så skönt att ha gått o fått lära sig lite grejer! Den 19april ska vi invardera i Kvarnsjö för att gå första hjälpen för barn, och det känns ännu viktigare nu när vi har pysen, och snart ännu ett gryn!
Appropå gryn så var vi in på förlossningen i onsdagsnatt när vi kom med flyget från arlanda. åkte in och gjorde en ctg-kurva och kollade lite. Har så mkt sammandragningar, och eftersom jag hade det med Teo oxå så vill man hålla lite koll nu... Och efter en flygresa på trötta ben var sammandragningarna så pass hård o många att vi åkte för o kika.
Allt såg iaf bra ut och det enda är att jag ska försöka ta det lugnt när det går, och att vi så klart ska åka in igen om det känns så.
Grynet i magen har förresten fått ett namn nu :-D

Idag är Jimmy iväg på nån kurs i .persåsen, får se om jag o teo åker dit å äter lunch med dom... Annars vet jag inte vad vi ska hitta på idag, ut i snön kanske. Det bästa teo vet just nu är att skotta med sin röda lilla spade.
Igår när jag o jimmy var på kursen så var faffar Svempa här med pysen, och de hade minsann skottat av hela verandan! Så nu är det bara att invänta varma vårsolen, en kopp choklad och solglasögon så man kan sitta där ute o mysa!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hua, vad rädd om dig o magen! Vad ska brorsan heta då? Bobbo?? :P Må himlen trilla ner i skallen på dig om vi inte hinner ses medan du är gravid! Vill flukta nostalgiskt över din kropp! ;) Och ni har ju inte träffat lillongen min!
Skönt att barnvakt gick bra.. visst är det skönt när de har saknat en så mycket?! *skrattar* Alicia ville knappt att vi skulle komma hem utan grät efter "mooomma" som hon hade haft så skoj med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback