16 maj- och snö!

Vaknade tidigt i morse, kände att jag ville kika ut för o se vad för slags väder det bjöds på. Sen ångrade jag mig bittert när jag väl sett vad som kommi hade. Massor av snö. Inte ett tunt lager på backen, utan verkligen en heltäckt värld av snö.
Jag drack vatten o la mig under täcket igen. Jimmy som börjat jobba på golfbanan blev oxå hemma, svårt att kratta greener när de ligger täckt under snö.
Och att få ha han hemma en heldag, det är riktig bonus för mig o Teo det, inte vardagsmat direkt! Han fick sovmorgon till tio då både jag och Teo tjatat oss till att han skulle "Bib-opp", vilket betyder "kliv opp" på Teo-språk!
När Jimmy åt frukost åt Teo lunch i stort sett. Förmiddan´ spenderade jag i telefon, jagade recept till nån kommande bakdag, och när man jagar recept över telefon slinker gärna både de ena och de andra orden ur en, och vipps har man pratat längre än tänkt! Under mitt recept-jagande lekte pysen och pappan förfullt här hemma. Stora och lilla björnen... Teo's favoritlek, som jag tror moffen är skapare till...?
När Teo sen somnat i vagnen där runt tolv så hoppade jag o jimmy ner i plurret o tog oss ett litet bubbelbad.... Eller ja, ett bubbelbad utan bubblor eftersom varken jag eller min mage var speciellt sugen på nån sorts stimulering alls... Men härligt  var det! Sen kojsade vi ner oss i sängen o sov en timme, alldeles lagom. En riktig slödag!
När Teo vaknat och ätit mellis, som momma o moffen bjöd på, så åkte vi till Micke, Anna o Ante för o äta supergod mat som vi fortfarande är mätta på! För o inte prata om kladdkakan... :-D

Sen kom kvällen... Och nattningen... Och Sara, ni är inte ensamma! Vårat knyte somnade straxt innan tio ikväll... ALLDELES för sent. Men, det är väl att bita sig i läppen o ha tålamod i det här huset.

finns mer att berätta, men det måste bli en annan dag.

Lillebror....
....Verkar ha huuuur mycket plats i magen som helst, ska det inte vara trångt där inne så här dags? Den här krabaten har då fullt upp hela dagarna han, hänger o slänger som i en gardin. Idag skrattade jag åt magen så jag nästan grät. Tänk hur man älskar någon så mycket, en liten människa man aldrig förr har sett, som finns INNUTI MIN kropp! Nån som är helt beroende av mig just nu... En liten varelse som man älskar högt, högt, högt redan nu!
Lillebror, vi längtar efter dig!


Kommentarer
Postat av: Sara

Mina trix var åt helvete, nu idag är hon lika tokig . fast nu är det med tårar för hon är övertrött. Tror jag ska lägga mig hos henne o pussa henne till sömns!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback