Färdknäppen

Men är det så här det ska va? Va´? Va´? Va´?
Snart lilla lillebror ger jag upp, slänger in handduken och flyttar fram ditt födelsedatum till sista oktober, med tanke på att då har din pappa hunnit jobba klart på golfen, jagat en sväng och kanske har tid att varva ner lite. Och Du kanske kan tänka dig att komma ut då, lagomt uttråkad och jätte glad över att få ligga i mamma o pappas famn!
Så kan man fundera. Hur kul ska det vara där inne i magen egentligen? Det MÅSTE ju ändå vara roligare på den här sidan, och bäbis, jag lovar. Maten smakar godare på andra sidan skinnet. Det är bara så.
Sen när du växer o blir stor så ska du då förstå att gräset är inte grönare på andra sidan, bara för att det är så just nu. Kom o se efter själv!
Komsi, komsi, koooooomsi...
Åh, vad lockar man en 0-månaders med?

Har legat i sängen  hela dagen idag, vem kunde tillåta mig att bli så här slö? Måste vara... Vädret kanske? Aja, tvättmaskinen går iaf, jag har äntligen fått tummen ur grytan för o tvätta upp det jag tänk ska ha med mig i BB-väskan. Med det sagt har ni säkert förstått att den inte är packad- Än. Men på god väg. Bara kläderna är tvättade, tumlade, vikta och i packade så ska jag knacka på hos bäbisen o tala om att vi tänkte åka o hämta hem honom. Så då är det rise and shine som gäller för vår söte lillebror!

Färdknäppen... Ska man kanske testa sig på den? Tänk om det är helt i onödan... Vill jag föda barn så gärna att jag skulle kunna tänka mig att använda sådana medel? Inget ont om det hela, bara det att det känns som om man har fullt upp ändå med bäbis där inne, och lusten har ramlat o slagit sig o ligger på - 0... minst.
Men OM det skulle göra susen, så är det ju en helt klart uppskattad händelse.  
Måste nog väga för o nackdelar. Svårt, känns lite som pest eller kolera.
Och dessutom är man inte så speciellt sexig i dessa tider heller, så att en färdknäpp skulle nog inte vara så romantisk för tillfället. Tända ljus, en mysig midda, skön musik och ett varmt bad tillsammans med den man älskar... Och sen! Frågan... "Älskling, vad säger du, ska vi försöka reta livmodertappen lite?". Ja, å där försvann den romantiska stämningen, musiken dog och vattnet i badet blev genast kallt... Och har man riktigt flyt så kan man säkert känna hur maten vänder sig i magen å man har fått matförgiftning av den så otroligt spända situationen!
Färdknäppen here I come... Men inte nu.

Halv två är klockan snart, det betyder tid med mitt guldkorn. Ska hämta han från dagis 13.45. Då blir det mellis o pussar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men det funkar ; )

2008-05-26 @ 20:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback