Monday

Nu ligger måndagen bakom oss. Idag var ju min planering att pyssla lite ute, tvätta kläder o gå på föräldraträffen... Jag har lyckats med en av sakerna iaf. Föräldraträffen.
Tvätten och utomhus får vänta till en annan dag, idag kändes det mycket viktigare, och skönare, att få sooova! Så det gjorde jag helt enkelt.
Familjeträffen var helt ok, synd att vi bara får en träff den här gången... Men tur att jag har Veronica att terra istället! ...Tycker så här lite i smyg rätt synd om henne, och ischiasen hon dragit på sig... Men snart är det klart, söndag sa vi va´? Om det inte blir på torsdag på förstås...
Efter träffen så tog jag o Teo oss en tur på ICA. Det  var helt klart sista gången innan lillebror kommer som jag åkte dit själv. Jag gör INTE om det. Där inne sprang en alldeles för ivrig snart 2-åring med egen vagn, straxt efter, endast en maglängd bakom, försökte en haltande, höggravid, svettig och trött mamma hänga på.
2-åringen plockade i vagnen, mamman plockade ur och ställde tillbaka. Mamman ville krypa in på lagret o gömma sig i en frys för ett tag. Väl i kassan hade Teo hunnit pula fulla munnen av kola, som hans elaka mamma bad honom spotta ur, samtidigt som hon försökte få upp matvarorna på rullbandet.
I nästa sekund upptäckte jag att snälla kassörskan Ulla packat allt i två kassar, så det var bara att knata iväg. Svettig -och trött.
Jag handlar inte en gång till själv.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag tycker vi siktar in oss på att föda på torsdag. Jag har precis varit ute på promenad med stövaren för att få lite fart i magen och nu ska jag baka bullar. Vägrar ha det så här längre, nu ska det födas barn. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback