Orättvis...

Känner mig faktiskt, så här nånstans vid 36 veckor in i graviditeten, rätt orättvis. Omprioriterad och mindre engagerad.
Varför känner man så här då?
Jo, för när jag väntade Teo så hade jag stenkoll på allt. Vilken vecka jag gick in i, på minuten! Jag minns hjärtljud, viktuppgång, och allt annat som hör där till.
Den här gången har jag inte alls samma koll, men heller inte samma tid som jag hade då. Det jag insett är iaf, att trots att jag inte är säker på vilken dag jag går in i vilken vecka så älskar jag ju knytet där inne precis lika mycket.
Men tänkte ändå skriva ner lite hur bäbisen där inne verkar ha det...

Sist vi var till BM så hade jag gått upp 1kg sen sist... Sammanlagt har jag gått upp ca10kg nu... Med Teo var det några kilo till! :-D
Blodtrycket var finnemang, har aldrig haft problem med det vad jag kan minnas... Järnvärdet var dock lite sämre, det hade sjunkit till 109, så nu är det niferex som gäller.
Lillebrors hjärtljud låg på 132, nog det lugnaste den haft... Teo var aldrig ner så lågt... De andra gångerna har hjärtslagen legat mellan 142-158.
Magen hade inte växt mer än 1cm, så nu mäter magen 33cm :-D Rund o fin!
Knytet där inne är heller aldrig lugn, vaken och verkar vara allmänt rädd för o missa något där inne! Var till stan igår med världens bästa Anna, vi gick o gick, och då brukar de ju oftast somna, men inte den här krabaten inte heller. Magen gjorde konster jag aldrig förr har sett eller känt... Tok-onge!

Och till storebror...
Han har fått ögoninflamation, vaknade på fredagnatt o hans ögon var alldeles igenklissade, och så har de varit under hela helgen. På nätterna har han fått feber och varit tussig, och det verkar inte ge med sig. Idag när han tog sig sin kvälls-dusch blev han helt plötsligt blå om läpparna o började skaka! Vi tog ur han ur duschen direkt, torkade honom o gav alvedon, men den hjälpte ingenting, febern steh och tempen mätte 39.3... Tycker iof det är svår att få till rätt med örontempen, men, men.
Tillslut ringde Jimmy sjukvårdsrådgivningen, där blev det ordinerat alvedon och vätska. I natt får pysen sova inne hos oss så vi kan hålla koll på hjärtegrynet!

Kommentarer
Postat av: Sara

Fy o huvva!! Feber är så himla läskigt, både Janne o jag blir skakis när alicia får det.. Tänker på dig, så här i "sluttampen"!

Postat av: Sophie

Vill ju se en bild på den fina runda magen innan den försvinner! Kraam!

2008-05-15 @ 20:10:26
URL: http://missfih.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback