dammkorn


....Kooom till mamma, ja, koooomsi koooomsi....


Tvätthögen växer. Jag som vanligt vis älskar att tvätta och pyssla med kläderna HATAR det för tillfället. För någon vecka sedan sträckte vår trotjänare ut armen o vinkade hejdå. Tydligen helt utan någon som helst uppsägningstid.
Jag tänkte tänka positivt. Och ekonomiskt. Tvätten går ju faktiskt att hänga.
Men efter sju, åtta, tio, tolv maskiner så fick jag nog. Inte nog av att tvätta eller hänga tvätt. Men av att vika den! Förstå hur mycket damm kläderna hade på sig nu mot när de tumlades! Dammkorn som dansade vals och hip hop om vart annat. Äckliga, äckliga dammkorn. Är det någon jag tycker är vidrigt så är det dessa dansande dammkorn. Och då speciellt när de bosatt sig hemma hos oss! Hos andra är det helt ok, för lite damm finns det minsann lite över allt. Och det får finnas, men det ska inte synas.
I slutet av den här tvätthistorien så stog jag tillslut ute och skakade kläderna innan jag vek dem- Ute.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Älskade Moa!

Strunta i dammet!Njut av dina härliga, fantastiska, roliga och helt underbara pojkar istället!

Längtar efter er!

Puss & kram

2008-11-11 @ 09:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback