mix

Jag tror det är kallt här hemma. Blodcirkulationen ut till mina händer ligger nånstans vid -0 känns det som. Hackar mig fram på tangentbordet. Igår kväll när vi la oss bestämde jag mig för att vakna pigg i morse. Hade räknat med att pysen skulle vakna runt halvsju, då han somnade redan sju igår kväll. Tji fick jag. Tjugo över åtta vaknade jag av mig själv medan mina två små prinsar fortsatte sova ett tag till. Så nog har jag sovit så det räcker!
Gjorde iordning lite frukost, tog fram kläder o fixade till teo inför dagis. Stannade på dagis under samlingen/fruktstunden o sen gick jag hem. I hallen blev jag klubbad av trötthet. Kröp ner med proppen i sängen och vaknade dryga två timmar senare. Utvilad, javisst. Men med en panik! Jag som skulle städa, tvätta, skura o pyssla idag! INGENTING har det blivit förutom en tvättmaskin som nu ska hängas. Bättre lycka nästa gång.

Helgen lite kort...
I fredags blev det en lugn hemmakväll framför teven tillsammans med kärleken medan de trötta barnen sov.
Lördagmorgon packade vi oss iväg till Klövsjö för att provåka i nya sittliften där uppe. Högt vare´ och bra blev det.
Efter den köldknäppen for vi hem till Micke, Anna o Ante på lite kaffe o surr i vanlig ordning. Både pysen och Ante blev lamslagen av trötthet där straxt efter tolv, så ante sussade vagnen o vi åkte vidare mot Kvarnsjö. Där var första anthalten höst/julmarknaden. Köpte med oss moussearande hjortronsaft och lite kött. Gott!
Sen upp till Göranssons. Där blev det surr ett tag till, och sedan påbörjades middagen. Nisse och potatis.

Får lägga upp korten senare.

Jajustja, igår oxå, det får vi inte glömma! Då kom trollen och knackade på fönstret hos mamma o pappa! Som tur var så var både vi och Tuva o Selina där. Gissa om barnen tyckte det var spännande? Så vi gick ut på troll-jakt... Och vi hittade både troll och massor av godis! Barnen svävade på moln med tusentals fjärilar i magen... :-)
På eftermiddan styrde vi mot Ångsta där det bjöds på middag! Mumms!

...Som sagt, får lägga upp kort lite senare!

Kommentarer
Postat av: Karin

Vi vill se bilder från dopet!

2008-11-10 @ 18:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback