trök

Kameran ligger nere hos mamma och pappa. Men vad gör det. Eftersom att den ligger där nere så har det ju heller inte blivit så mkt fotat på sistonde.
Våra liv har dock rullat på utan kamera och dokumentering. I fredags åkte vi till Ångsta för att ladda upp inför lördagens 50-års kalas. Under fredagkväll blev det lite pyssel med att duka fram o fixa ordning. På lördan åkte jag, jimmy o zeb in mot stan och uträttade lite ärenden, pysen var kvar i Ångsta och lekte rövare med Cecilia.
Vi hann med en tur till Jimmys farfar o Emmy en sväng oxå, fick gott tunnbröd o lite kaffe! :-D
Lördagkväll bjöd som sagt på kalas med trevligt sälskap, god mat och dryck o en hel del skratt. Tack för en trevlig kväll!
På söndagen var väl de flesta mer eller mindre trötta, vi var nog alldeles lagom tror jag. Tog in på Draupner för en tidig middag och passade på att fira Svempas födelsedag oxå, om än lite sent.... Men! Bättre sent än aldrig!
Söndagkväll släcktes lampan tidigt, men innan dess så trängde tre av oss ner sig i bubbelbadet medan proppen slumrade med John Blund.
I måndags var det dags för pysen att gå på dagis. Jag vek lite tvätt, hälsade på momma och gjorde lite sånt. På kvällen var det dags för ridning för mig, ska få byta grupp nu o rida på torsdagar istället. Kan bli bra det.
På tisdagmorgon var det UPP O HOPPA! Vi packade badväskorna och åkte till svenstavik för att få plaska lite i vattnet. Zebben plaskade och fick prova att dyka lite, gick alldeles utmärkt det! Den äldre herren i huset njöt i fulla drag medans att brottades med madrasser o krokodiler med sin pappa.
Efterbadet var magarna tomma så vi åkte på café för lite lunch- och kaffe!
Med mätta magar tog vi en sväng på Dollar, köpte lite pyssel till köket o någon födelsedagspresent. När vi kom hem tog sig pappan o pysen en liten slummer i sängen inför det kommande fyraårs-kalaset vi skulle på. Blev på kalaset mellan kl.14-16,  sen blev det hem för middag o mys medan pappan var o mjölkade kor, som tydligen blivit hans nya hobby.

Onsdag idag, pysen ska på dagis o jag ska försöka göra lite advent.

Från o med nu önskar jag mig en bättre uppdatering här fram över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback