Blåst

...Jag skulle nog ljuga om jag sa att det blåser ute ikväll, för det fullkomligt stormar! Det knakar o viner i hela huset, gardinerna vid fönstret fladdrar till ibland och glasrutan skakar... Undrade om vårat hus var klent byggt eller om det verkligen blåste så hårt som det verkade. Vi tog oss stegen ut på altan, och- det blåser. Eller, stormar. Tur vi plockade in alla grejer ikväll, annars hade de väl varit utspridda över hela byn i morgon när vi vaknar.
...Hm... Den här blåsten kanske kan göra så att ett träd faller över huset? Usch. Vi har ju några fina tallar som skulle kunna fixa fina märken i vårat tak... Vi hoppas på inte, så får vi se facit i morgon.

Jag är lite rädd för vinden. Det är nog det ruskigaste väder jag vet.

Zebben är fortfarande sjuk. Varande ögon och hes i halsen. Men glad på alla sätt o vis ändå. Mina goa, goa unge!
Teo är så där dagis-dålig. Lite snor, lite hosta, lite allt o ingenting, men på ett strålande humör!
Jimmy är frisk, go, glad och alldeles underbar.
Jag själv är så där lagom, lite ont i halsen, lite glad och mår lite gott.
En hel ok helg än så länge med andra ord.

Har jag förresten sagt att vi kör volvo v70? ...Längtar tills sittoträngsen är tillbaka från doktorn.

Kommentarer
Postat av: Sara

Men FY att Zeb också ska få lätt för att få krupp! Som att det inte har räckt med Teo o hans resor till sjukhuset! :S Hoppas att Zeb kommer lite lättare undan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback