Fy!

Ja, FY! vad jag har blivit dålig på att uppdatera här. Skämmes! MEN det har faktiskt varit fullt upp nu sen i helgen. I måndags minns jag inte vad jag hade för mig på dan´, men pysen var på dagis... Jag o proppen höll väl till här hemma vi då antar jag... På kvällen var det ridning i Svenstavik, och så klart följde både karl och två barn med! Som en liten familjefest så där... Pysen ville ju oxå rida. Sagt o gjort och totalt orädd!
Jag själv var stel som en pinne- igen. Men mot slutet lossnade det, men då hade ju redan två blåsor bosatt sig på  mina fingrar. Dom har nu mer eller mindre flyttat igen, och jag hyr inte längre ut mina händer till andras förfogande, så som till blåsor, stickor och andra sånna där nästan kriminella skador.
Sent blev det innan ridhuset var mockat o klart. Pysen gjorde vi i ordning så att han fick somna i bilen. Ett bil-sovar-barn. Tisdagen bjöd upp till stel rygg, möra ben och onda händer- Ändå är det roligt att rida?!
På kvällskvisten var det möte igen med majoritetsgruppen på kommun. Så jag smorde munlädret och for. Samtidigt var Pappan o pysen hos faster som fyllde år. Så medan jag försökte formulera politiska fraser satt de jag älskar mest av allt o mumsade tårta... Suck... Ja, förutom älsklingskakan Zebben, han fick följa med mig. Kommunhuset börjar bli hans andra hem. Antagligen kommer "budget" vara hans första ord.
Mötet var helt ok och rätt roligt ändå. Än en gång fick pysen somna i bilen... Och lyftas över till sängen när han kom hem.
Onsdag... Pysen på dagis, Pappan på jobbet... Och vi andra var till Svenstavik en sväng o uträttade ärenden. Kvällen kom mycket fortare än planerat, och hux flux så var det mötesdags igen, nu på bygdegårn´ med lite byfolk. Jimmy stannade hemma med pysen, så den här gången fick han iaf lägga sig o somna i sin egna säng.
Alldeles efter mötet ringde väckarklockan igen kändes det som. Hoppa i kläderna och åka på... Möte! Zebben fick i vanlig ordning följa med. Verksamhetsnämndens möte. Snark. Eller... Chock! ...Eller?
När jag åkte där ifrån var jag så trött i huvet att jag flera gången var tvungen att kolla i baksätet så att jag verkligen inte glömt att ta med Zebben hem igen! ...Och mun hade gått i ett så orden var i stort sett slut. Hur ofta händer det mig?!

Fredag idag va´? Idag är det INGENTING på schemat, så nu ska jag å ongan hoppa i lite kläder för att styra våran kos mot Kvarnsjö, leka lite o sen åka till Klövsjö o hämta pappan. Därefter har vi möte på banken.. Vet inte vad vi ska dit o göra. Förundras över våra tomma bankkonton kanske? Ringer man telefonbanken nu för o se hur mkt pengar man har, så hör man bara ett eko av sin egna röst. Då är det TOMT kan man säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback