Mitt i natten.

Om Teo skulle vara vaken nu så skulle han nog ganska säkert säga att det var mitt i natten, och jag skulle helt säkert hålla med honom om det. Bäcksvart ute och klockan har tickat sin sakta gång över tolvslaget. Och här sitter jag.
Teo sover nere hos mamma o pappa i natt, proppen ligger fortfarande i vagnen o sover, där han legat sen sju...? Han brukar ju vanligt vis vara i sitt esse runt nio på kvällen, men tydligen håller han på att lägga om och vill somna tidigt. Nog för att han kan lägga om sin sömn precis som han behagar, men det vore ju snällt om han hade kunnat ägnat en tanke åt hans mat-maskin oxå. Mjölkproduktionen är ungefär som räkningar, det fortsätter bara komma... På nå vis.
Jajustja, det var pysen, proppen och mamman det... Pappan är iväg på kalajs, vi gick dit tillsammans, åt tillsammans och sen gick vi hem var för sig. Jag är en riktig hemma-gris jag. Men det är så skönt och lungt här hemma om kvällarna, och dessutom en stund med bara sig själv är inte så dumt, och dessutom är det inte så ofta det inträffar heller.
Men ikväll har jag vikt kläder i lugn o ro, tvättat nån maskin, slö-tittat på teve, lyssnat på Tracy Chapman, tänt ljus, städat och bara varit själv. Även om det är städ och plock under den ensamma tiden så gör det inte just så mkt, det är rätt skönt att bara strosa runt o pyssla.

Har varit en bra dag, pysen vaknade inte fören halv nio så jag fick mig lite sovmorgon. Sen tassade vi två upp medan pappan och proppen fick sova vidare. Jimmy var väl värd en sovmorgon! Har inte blivit många timmars sömn för honom under veckan som varit. Får se hur snäll jag är med honom i morgonbitti... Tror det beror lite på i vilken form han kommer hem i ikväll... moahahaha!

Näe, nu ska jag nog försöka mig på ett blöjbyte på proppen för att sen knoppa in och möta törnrosa eller någon annan figur. Kan bli John Blund oxå.
Avslutar med några kort.
One size fits all...


Här har proppen inatgit det vanliga läget... Ryggläge.


...För NI är dem jag älskar, älskar, älskar allra mest!


När man är o hälsar på i Kvarnsjö blir man så här fin... Tandblekning nästa?
Blåbär är som Blåbär är... Blå!

Kommentarer
Postat av: anna

Är mest imponerad att småfisarna fick dricka blåbär i soffan :o)

2008-10-22 @ 09:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback