Postis Per

Jag förstår inte, nu har en hel vecka rullat förbi igen, och jag har inte ens märkt det! Vi har fått två kraxande kråkor här hemma, Zebben började bli tungandad i tisdagskväll, på onsdagen blev han kallsvettig när han åt och hade svårt att andas ut luften. Obehagligt. Teos krupp har vi ju som börjat lära oss att hantera och vi har ventolin hemma när det sätter igång på han... Men Zebben är ju ny, och hur han reagerar på förkylningar o allt sånt är ju oxå helt nytt. Ringde sjukv.uppl. på onsdageftermiddag, fick lite tips o råd där. Men sen började Zeb att tappa rösten, så igår fick vi en tid på BVC, proppen var riktigt pigg o tränade på bra med både armar o ben i luften. Som det såg ut försökte han "prata" lite oxå, men det var inte mycket till ljud som kom ut. Efter lite kläm, känn och lyssnande så var det tydligen luftvägsinflamation... Fick inte riktigt klart för mig vad det betyder? Men om det blev sämre skulle vi ge honom 2ml ventolin. Än så länge har vi inte gett honom nå sånt, vill på nå vis inte.
Hur som haver, efter en stund på sjukan bestämde vi oss för att åka o köpa pizza i Åsarna för att sen åka vidare till Kvarnsjö för o dela pizza med Veronica o barn. Bara det att vi blev lite försenade.
Postis Per backade på oss på parkeringen utanför Ski-centern. Som tur var så träffade postbilen min dörr och inte någon av barnens. Rutan sprack och dörren blev aningen skrynklig, backspegeln trillade i backen och gick inte att rädda. Så idag ska våran bil till Bosse bildoktor... Men egentligen hette det Oscars bilplåt tror jag.

Nix, du står det kramkalas på schemat. Tjenixen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback