Söndag

...Japp, söndag och helgen har snart seglat förbi. Varför går tiden så fort när man har roligt? Den snurrar iväg i en takt man själv inte hinner med, och när det går så fort, ja, då är det oxå svårt att komma ihåg allt man gör.
Men enligt veckans planering så var det ju fredag i fredags och lördag igår. Under fredagen var det finbesök på besök. Mina fastrar med tillbehör kom alltså på en visit. Detta celebra möte dokumenterades dock inte. Men det tillförde något annat. STÄDNING.
Så på fredag förmiddag var det dammsugare, mopp, trasa och ett gäng sopsäckar som åkte fram. Teo fick sin introduktion på hushållsnära tjänster, han skurade med både trasa och diskborste, dessutom skurade han både skurbara platser och icke skurbara sådana, men rent blev det!
Plöjde runt som en sållad råtta, och tillslut hittade jag igen korridoren mellan hallen och sovrummen. Den har mer eller mindre varit dränkt i saker sen vi gjorde om sovrummet. Men nu så!
...Nu är det bara att hålla sig hemifrån i den mån det går, så att vi inte behöver stöka ner här igen. En mycket sund tanke... Eller? ;-D

Fredagkväll är den kvällen på veckan som våra lampor släcks som allra tidigast. Hela familjen är av nån anledning helt slut på fredagar. På lördagmorgon var vi något piggare och något fräschare. Pappan i huset åkte ut i skogen för att snickra på skogsmaskinen han lyckades välta i veckan. Jag å ongan följde med momma ut till skogen o plockade enris. Teo hittade en fin myrstack som någon varit o mumsat på... mitt i byn... Så än kan vi inte sjunga att björnen sover!


...Å så kom söndagen... Och den hade med sig tjocka skallar, snoriga näsor, onda halsar och lite allmän trötthet. Eller, nu överdrev jag kanske. Det är ju bara pappan som har de där symptomen, men vi alla  vet ju hur det är när en karl är riktigt (?) förkyld, så jag tyckte det var lika bra att överdriva redan från början.
Trots denna onda förkylning som gör människan (hanen) till en soffliggande och trött varelse så orkade hans ben bära runt kroppen en sväng i skogen. Vi gick tillbaka till myrstacken o tittade, hälsade på lite kossor för att sen ta in hos momma o moffen för en fika. Snabbt där efter intog pysen sängen, pappan soffan och jag o proppen gick en sväng med momma för att rasta benen. Tja, inte en så dum dag ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback