"mamman med barnet som bits"

Att vara mamma är svårt.
Moffen hämtade pysen på dagis idag, och eftersom att det inte var jag som hämtade så ringde jag och frågade om ngt speciellt hade hänt, eller om det hade gått bra? Det hade gått så bra sååå.
Sen, senare på eftermiddagen skulle jag ringa ett samtal, men ringde fel o hamnade på dagis, när en annan personal svarade. Och då frågade hon om jag hört att Teo hade BITIT ett av de andra barnen?!
Och det hade jag ju så klart inte hört, eftersom att ingen berättat det. Tänk om jag inte ringt fel, och inte fått vetat vad som hade hänt?!
Aja, nu fick jag iaf veta, så jag kunde ringa till barnets föräldrar och prata med dem... 
Sen satte jag mig ner med Teo och frågade honom om han hade gjort något mot pojken idag, då tittade han på mig och sa "Teo bitas "pojken"", så jag frågade honom var han hade bitit, och han svarade "teo bite ryggen". Jag visste ju redan hur allt gått till, men ville kolla hur pass Teo kunde återberätta, och hur pass medveten han var över vad han gjort. Sen gick vi tillbaka till dagis, och där fick han tala om för Kicki (dagisfröken) att han inte skulle bitas mer, vilket resulterade i "kicki, teo inte bitas mer, näe", och sen gick han fram till pojken och bad om förlåt.
MEN.... HUR gör man en sån här gång. Nån som har tips?


...Suck...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback