Men nu rååå

Se där ja´! Ett tag sen jag fick träffa mina kära tangenter nu, men nu är fingrarna tillbaka på det svarta alfabetsfältet.
Jag tog en paus från mig själv, det gick si så där. För så fort jag försökte lämna mig själv i soffan o kliva upp så följde resten av kroppen med. Så det där med att ta en paus, det har jag inte rikigt klarat av än, men det kommer!
I helgen som varit så har knappen varit inställd på allt annat än paus i alla fall. Vi hade ju "Drömverksdagarna" här i byn lör-sön, två insamlingsdagar där pengarna oavkortat gick till cancerfonden. Det blev nog en och annan krona, och dessutom ett helt gäng med gående ben och givmilda människor.
Dagarna har verkligen flytit på i ett skönt lunk och med många bra föreläsningar, shower och tillställningar! Tänk vad man kan åstadkomma tillsammans!
En av de tankar som var runt dessa dagar var att man skulle lära sig att uppskatta livet, och jag tror att många fått sig både en och tre sparker i arslet för att ta tag i sina drömmar.
Sen då, vädret! Det kunde ju inte ha varit bättre, härligt klar luft och strålande solsken. Ska man sätta betyg på en sån här helg? Lika som expressen och andra tidningar gör? Expressen delar ut getingar... Jag delar ut... Tunnbrödpåsar!
Och på denna tillställning får Drömverksdagarna fem påsar av fem möjliga. Grattis.

Barnen då? Jo, dom skrattar och mår bra. Zeb har varit som en liten prins i helgen, mesta dels legat i någon annans famn än min, och inte ett pip har hörts från hans lilla kropp. Bara underbara leenden och glada tillrop! Teo charmade ett helt gäng med tjejor, hade han varit 30 år äldre, eller dom 30 år yngre, ja, då hade det nog varit klartt vid den här tidpunkten! Tror bestämt att han faller för de lite äldre damerna, ur hans ögon sett då...

Vi har börjat diskutera tider och begrepp här hemma... För det mesta är ju ändå relativt... Men hur länge är tillexempel "En stund", "snart", "ska bara", "vänta lite"....? Använder ni de här termerna hemma? Och har det samma innebörd i tid för dig som för de du säger det till?
Om jag går till mig själv så betyder "en stund" om ca fem minuter. Det dumma är, att efter fem minuter har jag glömt att jag sagt att jag ska göra det om "en stund"....Så på riktigt kan det egentligen betyda "när jag kommer på det".
"Snart" det är egentligen nu för mig, men med en "liten stund" som stöd för att hinna göra det där andra "snart", och då kan ni ju snabbt räkna ut hur det brukar kunna gå.
"Ska bara", det ska jag helst aldrig säga, för om jag "ska bara" så kommer jag på en himla massa att göra innan jag kan göra det där jag skulle göra på riktigt, och det blir sent gjort.
...Och hör ni mig säga "vänta lite"...Ja, då är det lika bra att ni förbereder er på både frukost, lunch och middag innan "vänta lite" har kommit till skott.
Summasumarum. Låt mig, för eran skull, aldrig säga något av det ovanstående jag nyss har skrivit. Råkar jag säga det, kräv då hellre att jag ska göra det NU, för då hinner jag förhoppningsvis inte glömma det.

Näe, nu måste här frukost dukas fram! Jimmy är o lämnar pysen på dagis, Zeb sover, elden i kaminen sprakar och jag ska göra frukost. Nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback