Likgiltig

Fredagen ligger snart bakom oss, och vad har den under dagen erbjudit?
Fredagen började ju egentligen inatt då klockan rullade in på midnatt. Och vid den tiden ungefär vaknade pysen, han ville sova med mamma. Klart han får. Vi låg och pratade en stund, bara han och jag i dubbelsängen. Jimmy var inne i stan med Feejk-grabbarna. Teo ville ringa och sjunga för sin pappa o säga god natt, så visst. Jag tog telefonen o ringde, men möttes av mobilsvar. Jag tittade på Teo och sa "Nä, det går inte ringa till pappa, det är mobilsvar". Hade inte väntat mig något svar, men lika snabbt som min mening tog slut gav han en fråga tillbaka "Ja, äj det slut på batteji i hans telefon ellej?", jag kunde inte låta bli att skratta å hålla med. Han får hjärtat att smälta om och om och om igen!
Sen somnade vi och sov till straxt efter åtta då det var dags att upp o hoppa.
Telefonerna har ringt om vart annat, har inte hunnit prata klart i en telefon förenst det ringer i den andra. Mesta dels är det folk som har frågor om skolnedläggningar och annat inom politiken. Både spännande och roligt!
Pysen har sett lite barnprogram, lekt med sina bilar, ritat och läst bok. Ja, det mesta har vi gjort tillsammans då Zebben är inne i en riktig sömn-period just nu.
Vid eftermiddan tog vi oss en pulktur ner till hästarna, lite borsta och pyssla o så la jag på dem täcken, snön vräker ner o då föredrar jag nog att ha täcken på dem. I morgon blir det en tur i djupsnö, ska bli mysigt!!

Jaha... Jimmy? Ne, han är inte hemma, har knappt sett han sen i tisdags. Men kommer förhoppningsvis att få se en skymt av honom i morgon eller eventuellt söndag.

...Likgiltighet...Jovars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback