Nattsömn?

Torsdagmorgon, och här går vi runt o trasar i långkalsonger, mjukisbyxor eller alternativet enbart blöja under en filt. Har haft en natt skänkt från någon som inte ville oss det allra bästa. Har med andra ord legat som en tumstock, samtidigt som man haft två små troll rullandes omkring sig, helst över sig. Teo vaknade runt 22 igår kväll och var ledsen, ledsen på riktigt och hade ont i fötterna. Tårar och gråt, det är ju inte första gången det händer, men det är lika otrevligt varje gång. Han har ju haft det här sen han var 1år... Ringde sjukvårdsuppl. Recept: Alvedon. Och sen sov pojken.
Zeb var i sitt esse fram till kl.23 igår, sjöng så att glasrutorna skallrade, och vi andra blev hörselskadade.
Straxt efter tolv sov hela familjen. Runt tre-fyra kom tassande små fötter in till oss, det var Pysen som vaknat och ville krypa ner hos oss. "hej min mamma, nu har jag inte ont i fötterna. Jag fick medicin o då blev det bra!" sa han glatt, sen pekade han på Jimmy och sa "titta där är min stora, stora, stora pappa!"... efter det somnade vi alla om. Tills Zebben vaknade och ville göra oss sällskap i sängen. I natt konstaterade jag att vi vill köpa en extra säng, eller en större dubbelsäng. Runt fem-sex brände Jimmy sig. Ne, kanske inte ordagrant, men Pysen var stekhet och hade över 39 i feber. Tuss i lull. Så här på förmiddan har han fortfarande feber, men är ändå opåverkad som tur är. Kanske är det nå vattkoppor på gång? Kanske får jag två dalmatinerungar här framöver. Prick-Pysen och Prick-Proppen.

Nu får vi vänta o se vad dagen vill erbjuda. Som min näsa vädrar nu så är det först blöjbyte som hägrar...

Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Om det är vattkoppor så får du ringa så att vi får komma och hälsa på.

2009-02-05 @ 18:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback