söndag

Den tråkigaste dagen.

Ja, så är det nog. Den tråkigaste av alla dagar har vi nog idag i det här huset.
All energi, som iof var knapp förut, verkar ha susat ut genom dörren när den stog på glänt. Och i det här snöovädret lär den nog bli svår att hitta igen. Men det är kanske som dom säger, det som göms i snö kommer upp i tö.
Så jag väntar på våren då jag åter ska finna min energi lite lätt nerkyld på nån lätt framtinad plats, sen ska jag ge den värme och närhet för att se hur det sedan växer fram o jag börjar känna mig energisk igen.
Jag tror det kallas framtidstro.

Zebben är fortfarande krasslig i magen, men helt klart bättre än igår. En hel flaska majsvälling har fått stanna i hans mage nu, en halv i morse och en halv för en stund sen. Eller, fått stanna o stanna... Men den har inte kommit upp igen, men ut... ;)
Men bättre ner än upp om ni frågar mig.

Teo är lite lätt rastlös och försöker hitta så många saker som möjligt som kan reta hans mors redan korta humör :( Var tvungen att skärpa upp mig på rikigt och stoppa mitt dåliga humör i bakfickan. Så vi tog o knådade oss lite chokladbollar. Mysigt.
Nu längtar vi efter pappan i familjen. När han kommer hem så ska vi uuuut! Måste ha frisk luft.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ja vi ska nog ner nästa helg tror ja och om ni är hemma så kommer vi MER ÄN GÄRNA och hälsar på...

Kram

2009-02-19 @ 08:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback