Fredag 2 januari

Är egentligen jätte sugen på att skriva, om både ditt, datt och allt annat som hänt. Men det är som om orden fastnad i handleden och inte rinner ända ut i fingrarna. Har till o med försökt att skaka fram dem till en dans av moraträsk. Det hjälpte föga.
För stunden har jag nu ett sovande barn i spjälsängen, ett annat i soffan, ett tredje i sackosäcken och ett fjärde på...toaletten.
Jimmy är i skogen och åker mellan tallar o granar samtidigt som han leker plockepinn med de träd som redan finns på backen. Med andra ord: Han jobbar.
Hundarna (Asta och bonusbarnet Wilma) har kurat ihop sig inne i hundhuset, och ute faller snön ner i en faktiskt rätt hög hastighet. Hur mäter man hastigheten på en snöflinga?

Igår hade jag en stund för mig själv. Det händer ju inte alldeles ofta att man har en stund för sig själv samtidigt som orken råkar befinna sig i kroppen. Men igår hände det som sagt, så då vände jag upp och ner på halva huset, sen vända jag tillbaka det- en aning mer sorterat och rent. Kände mig nästan som Pippi Långstrump.
Pysen och pappan tog sig en tur på skotern och blev passande nog bjudna på lunch hos C o F samtidigt.
...Men, varför blir det så, att vid en ledig mamma-stund så står (iaf för mig) städning väldigt högt på listan. Hade jag varit karl och lite mer avslappnad så hade jag antagligen slagit på någon sorts krigs-rulle på teven, lagt mig skönt och glömt omvärlden. Man kanske skulle ha varit lite mera karl ändå.

Jimmy har förresten rensat ut på vårat kontor, eller, det hette kontor i början av vår vistelse i det här huset, sen förvandlades det utan våran vetskap om hur det har gått till, till ett förråd. Men nu har det äntligen nått sitt egentliga mål vilket är: Zebbens egna rum!
Älskar tapeterna inne på det rummet, och det är så där lagomt litet, så när allt är klart blir det nog riktigt bra!
Så nu när det är klart drömmer jag om nya dörrar inne i huset... Och en hall med sammanhängande färg... En vit trapp istället för träfärgad... Drömma kan man alltid.

Nu sitter tre små gryn med papper o kritor, målar tårtor, traktorer, cirklar och annat fint i härliga färger. Ska sätta mig med dem en stund, sen blir det nog ansiktismålning, kanske lite lek med färg och porslin för att sen doppa barnen i ett bubblande bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback