Fredag 9e januari 2009

Ibland funderar jag, om man kunde önska, skulle man då inte önska att det var fredag hela veckan? Med risk att man eventuellt skulle få väldigt lite gjort under dagarna, väggkalendern skulle se rätt tråkig ut och förmodligen skulle man blanda ihop en  hel del fredagar med andra fredagar. Tro att man ska på möte kl.17 på fredag, men egentligen var det i fredags dvs. att det kanske var igår, eller förrigår, eller rent av förra veckan.
Nu när jag tänker på det, så är det kanske inte en så bra idé med fredag hela veckan. Skönt att världen rullar vidare med sina vanliga dagar, ibland är det en trygghet med att hålla kvar vid det gamla som alltid har varit.

Jimmy, min allsidige karl, han leker fortfarande Händige Manny innom olika yrken. I måndags lekte han ledig, i tisdags var han skogsmaskinsförare, lika så på onsdagen. I torsdags förvandlade vi oss båda till begravningsentreprenörer, idag han var varit lärare, ikväll har han varit inblandad i nöjeskomittén och haft möte, i morgon ska han leka bonde, på söndag blir det både bonde och entreprenör.
Kanske låter lite dumt med att leka yrken, när han i själva verket jobbar. Men vad låter egentligen roligast?
Leka- eller jobba?

Veckan som varit då.
Måndag- ja, då stod ju Östersunds revyn på taket, trevligt sällskap, god mat och bra underhållning.
Tisdag- Jimmy jobbade medan jag och barnen var hemma. Linda o Micke kom på ett efterlängtat besök, när de åkt hem blev vi bjuda på pizza hos CoF, efter att pizza halkat ner åkte jag hem o fixade lite till det eminenta besöket jag skulle få! :)
Mötet blev riktigt lyckat och det mesta kändes riktigt bra vid läggdags, nu börjar äntligen skutan att röra sig frammåt, jag har en dyrbar biljett som jag ska vårda på bästa sätt.
Onsdag- Pysens första dag på dagis efter lång ledighet, hade han fått bestämma hade ledigheten gärna fått bli förlängd.
Pappan i huset satt isolerad i sin lilla skogsmaskin medan jag var på ännu ett möte, som även det blev lycket. Skutan skrider som sagt frammåt.
Torsdag- Pysen hade sin andra dag på dagis, lite lättare och lite roligare nu. Vi andra i familjen la vår tid i Svenstavik som anhöriga/begravningsentreprenörer. Åkte hem åter straxt efter två, blev en rätt tidig middag för att sen återvända mot Svenstavik. Skräp skulle kastas, mat skulle inhandlas och farfar Svempa skulle få ha pysen en stund. Allt gick som på löpande band. Tog oss en tur på sjukhemmet igen dit svempa o pysen gått. Där var det full rulle! Inte kunde jag tro att det fanns så mkt roligt för en tvååring att göra där... Men tji fick jag. Knappt så han ville följa med hem!
Fredag- Jimmy jobbade som sagt, jag vaknade med en huvudvärk från helvetet, och oavsett tablett o styrka ville den inte lämna min kropp. Det blev inte bättre under dagen... Uscha. Känner mig som den hemskaste i ett par skor.
Det är en sak om det händer någon som är ens egen, men när det blir något tokigt över någon annans... Ja, då blir det tusen resor värre. Vill bara hitta en orsak till vad, för att inte veta är det värsta. Är det vi? Eller är det något annat?
Huuuu, nu mår jag illa igen. Hoppas det vänder! Lugn o ro kanske är det som gör susen... Eller eventuellt en dos med avmaskningsmedel.

Nej, nu blev det inge roligt längre. God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback