40-årig bröllopsdag!

Unget kräk idag. Det slutade helt enkelt vid frukosttid igår.

Teo tog sig en långkörare i natt, antagligen för att det var jimmys tur att ta morgonen. Vanligt vis så brukar han vakna vid halv åtta... I morse vilade han ögonen lite extra och sov till tjugo i nio, så man kan helt enkelt kalla det för en bingo. Både jag och Jimmy fick ju en härlig sovmorgon, kanske inte så sen, men helt tillräcklig.
Zebben drog ut ännu mer på det hela och vaknade straxt innan tio då det blev frukost för oss alla.
Det bästa med nattens sömn, då det blev nästan 13 timmar för pysen, var ju att han var pigg, glad, utvilad och väldigt rofylld hela dagen. Zebben skrapade ju ihop 13-14 timmars sömn han oxå, men vad hjälpte det? Han tog sig som vanligt en lur mellan 12-15.30 mitt över dagen. Och nu... Ja, nu sover kottarna igen. Jag och Jimmy ligger/sitter i ett varsit hörn av soffan, elden sprakar, jag har datan i framgrunden och teven i bakgrunden... Jimmy tvärt om.

4 Januari idag... Och det är minsann ingen vanlig dag. För 40 år sedan stog mamma o pappa i kyrkan o sa Ja till varann.... 40 år... Som gifta.
Dit har jag o Jimmy ett tag...  Om, få se nu... Om 36 år så har vi varit tillsammans i 40 år... Undrar hur många år det är tills vi varit gifta i 40... Med snabb matematik så är det minst 40år dit, och ett halvt eller tre.
Hur som haver så tog vi o bjöd hem dem på middag, blev suuuper goda biffar med färska champinioner i sås... Och gratäng o lite bea på det. Blev super gott! Så tack veronica för receptet!

Förresten, frös inte i morse när jag vaknade, men så fort mina ögon lagt sin blick på termometern började jag att hacka tänder. -30, det är rackarns skit kallt det!
Jimmy studsade ut och hämtade in hundarna, tyckte det kändes lite väl kallt även för dom. Iof är hundhuset uppvärmt, men det är inte så mycket till värme med de minusgraderna utanför. Konstaterade snabbt att det skillde minst 50 grader på ute o inne. Hundarna var glada att komma in, och Zebben var alldeles förtjust i att få vakna upp o få träffa en lurvig liten gråhund och en lite mer strävhårig men kärvänlig stövare.
När graderna sjunkit lite klädde pappan o pysen på sig för att gå ut o skotta snö o rasta lite hundar. Under tiden fick jag pyssla med maten i lugn o ro, tände lite ljus ute i lyktan o marshaller för mamma o pappa! :)

En riktigt skön dag med andra ord. Å i morgon intar vi stora staden Östersund för att få gå på revy med resten av familjen med bihang. En barnfri kväll med roliga aktiviteter tillsammans med de man tycker om att umgås med.
Barnen blir med farmor... Gud så skönt. En egen stund tillsammans helt enkelt. Det ser vi fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback