Helgen som blev vecka

Det blir rätt snurrigt när man är ledig  nån dag under veckan, för att sen jobba helg. Min hjärna är inte helt på det klara med o blanda helgdagar med jobb, även om vi gjort det i några år nu... Söndag och det känns som möjligtvis tisdag. Jobbade igår oxå, 7-16 och hade en riktig toppen dag på jobbet med underbara arbetskamrater, glada människor och roliga händelser. Bingo är inte så tokigt ändå!

Barnen har sovit hos farmor fredag-lördag. Så här jag satt jag alldeles solo under fredagskvällen. Inga barn o ingen karl. För han var ju på skalet.
Så himla skumt. Jag har ju letat o längtat efter lite egen tid. Men jag känner att jag är en nybörjare, totalt. Hela kvällen blev ju bara tom o tråkig med en sån där känsla av att "jaha, men jag då..? Ska jag dammsuga? Städa? Sova? Läsa?" och under tiden jag försökte fundera ut vad man gör på egen tid så stack klockan iväg och det blev läggdags. Inte det minsta kreativt, men sant. Och en smula tråkigt.
Men igår kväll kom min troll hem och det blev ett annat ljud i skällan. SKÖNT. Teo hade somnat i bilen på väg hem från Ångsta, Zebben däremot var det full fart på och vi var ute i det härliga vädret till närmare 19.30. Så himla skönt.
Under vår utevistelse hann jag även kora IDIOT 2011. Varför i hela helvetet kör man skoter på is man vet inte håller?! Varför är det häftigt?
Vet inte vem det var, men skulle gärna vilja veta... Jag stog och tittade på de idiotiska turerna denna människa gjorde fram och tillbaka på sjön nedanför vårt hus. Gjorde mig ett försök att gå ner till isen, men för mycket snö och för tungt för Zeb att hänga med. Pulsen steg av både rädlsa och obehag. För jag är inte bygd för att ta hand om andras "modighet". Jag blir alldeles färdig av att se det farliga i det de håller på med.
För helvete. Åk var du vill, men inte utanför mina ögon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback