Tiga är guld

Att tala är silver, men tiga är guld. Det borde jag försöka lära mig.

För några veckor sen på jobbet när vinterkräksjukan bröt ut tog jag det hela med ro, för vi brukar sällan få magsjuka. Iaf inte jag. Åkte hem från jobbet den fredan o kräktes i kör tillsammans med barnen medan Jimmy var på skalet o spelade. Han klarade sig inte heller helt bra, fick ha med sig en hink upp på scen, ut i fall att. Men hinken slapp påfyllning under helgens gång.
Så nu i veckan när jag jobbade började vi prata om influensan. Men nå sånt har jag aldrig haft, blir sällan förkyld. Trodde jag ja. Åkte hem och fyllde på värmen i kroppen till närmare 40.
Så, till nästa sjukdomsdiskussioner. Ska jag tiga. Och där efter hålla mig frisk.

Helgen blir med andra ord oxå rätt lugn, snällaste Veronica har lånat med sig Teo in på Storsjöbadet tillsammans med Albin o Emil. Så där är lyckan gjord. Även om Teo till en början var lite skeptisk, för det är ju bajs i vattnet där... Var han fått det ifrån vet jag inte, men små grytor har ju oxå öron!
Zebben blev nöjd över o stanna hemma o få äta frukost i vardagsrummet, har vi tur idag så kanske det kan bli en sväng ut... Om min hals håller... Det är som glasskärvor i den.

Hade en toppen mysig dag i onsdags med familjen, selade för Rappe och tog släden upp efter ån. Jimmy körde, jag gick, Teo åkte längd o Zebben tolkade med snowracer. For upp till skoterstugan där vi blev bjuden på grillad korv o hamburgare. Sånna dagar kan livet knappast bli bättre, Inte så ofta vi är ledig samtidigt jag o Jimmy, men ännu viktigare då att göra något tillsammans de dagarna!
Jag har väl haft lite svårt för o definiera de roliga man ska göra tillsammans, då jag gärna ser att vi ska städa så fort vi är lediga samtidigt... Jimmy har inte  riktigt hittat samma glädje o poäng i det hela... Men vi får dela på det, Hälften ute hälften inne helt enkelt!
I natt kommer han hem, så både jag o barnen längtar!
Underligt det där, man blir som mer kär när den andre är lite på avstånd. Mycket klurigt, men bra. Så man får känna att man saknar lite. Sen att det är varje helg, det kan vara i det tätaste laget. Men nästa helg är vi lediga båda två!!! Både lördag o söndag, inte illa alls, får se om det blir en tur till Höglunda o skotersafarin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback