Tisdag 22/2

Efter en jobbhelg så är det rätt skönt med vardag så man får vila o vara lite ledig!

Barnen o jag är hemma idag, ska försöka S T Ä D A. Jag har försökt med det de senaste dagarna, dock utan resultat. Hoppas det går bättre idag... Hade en plan på att vänta ut Jimmy, så han tog tag i det hela, men sen slog det mig att det kan bli en orättvis och en evighets lång väntan. Han får sköta utejobbet så tar jag innejobbet. Idag iaf.
Undrar just hur det kan sitta så långt in, det här med o komma igång. Både städning o träning har samma inverkan tydligen. Å när klockan närmar sig tolv på natten kan jag ligga i sängen o tänka "oj, va sugen jag blev på ut o springa" eller "näemen, nu hade det varit perfekt att städa lite...Eller kanske pyssla med lite papper?".
DÅ, mitt i natten, känns sånna saker så himla enkla att göra, synd bara att det är mer eller mindre omöjligt just då.
Förmodligen är det därför det känns så lätt, för att jag vet att det inte är riktigt rimligt om jag ska vara en levandes människa dagen därefter.

Himlans fint väder är det ute iaf, men något för kallt för att sticka ut skallen i. Får vänta fram på dagen att solen värmer lite så ska nog jag och mina småtroll kunna trolla på oss längdskidor o ut en sväng. Nåja, det där lät ju ambitiöst. Teo kan hoppa i längddojjorna så går jag o Zebbe o hejjar på.

Jimmy är i Klövsjö o jobbar. Snickrar kallas det visst. Försökte med all min makt att få honom hemma idag, men... Ja, han är på jobbet nu iaf. Vi har en envis och fruktansvärd talang till o passa på att jobba när den andre är ledig. För i morgon har Jimmy sin lediga dag... Och jag... Jobbar! Sen åker han vart det nu var nånstans å ska leka rockstjärna tors-sön... Kan ha varit Ramundberget eller nå liknande.

Känner ni Agust? Eller har ni nån gång sett Agust? En liten (men tjock) lite kanin.
Han har hamnat i trotsåldern, tonåren och separationsåldern. Och helt enkelt tagit sitt pick o pack å rymt från stallet.
Känns som om det går lite väl hårt åt djuren nu. Men att Agust ska komma hem igen är jag rätt säker på, så länge inte Mickelräv blir sugen på kvällsfika,

Å så vill jag ha en islandshäst. En islandshäst. En islandshäst. Trodde väl aldrig att det var möjligt, men omöjligt var det iaf inte. Så har ni nån i rockärmen som ni vill bli av med, så är det bara att langa hit.

Hör hur barnen städar där uppe... Jag föregick med gott exempel o började städa, men sen kom jag helt plötsligt av mig... Kanske ska fortsätta med mitt goda exempel istället för att sitta här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback