Igen!

Hade näst intill glömt bort att jag hade en blogg. Sen kom jag på att jag saknade den. Och hur smidigt det är med alla minnen som den spar åt oss. Familjen disträ. Knappt man kan komma ihåg åldrarna på barnen... Men det är för att tiden går så fort när man har roligt, Inte konstigt alls.

För att påminna mig själv om några år när jag kan gå in här o läsa så kan jag skriva om flytten. Nog för att jag sa att jag ville flytta om skolan lades ned. Söderut.
Båda sakerna stämde ju, sen är ju alla avstånd relativa. Men vi flyttade, och hamnade söderut. Har egentligen ingen aning egentligen, men jag låtsas att det är söder ut iaf. Rakt över vägen.
Att sälja huset gick fortare än tänkt och planerat, men tacksamt mottaget.

Nu bor vi alltså nere på "hemgårn" Oppi Lars. Var med skräckblandad förtjusning som grejerna åkte ner hit en efter en. Men vi trivs bra, och jag hoppas mormor o morfar är nöjda med att det är vi som bor här <3
Allt blev iaf mycket lättare, närmare hästarna o djuren, längre från väg och trafik. Det är vårt lilla paradis.
Saker som ska göras får vi ta eftersom, bit för bit... Å ut o leta renoveringspengar i diken. Eller panta flaskor,
Det är väl själva den vad det ska kosta kulor för att kunna få till det med allt.
Fick hjärtsnurp vid januarimånads räknebetalning... Oklokt va pengar som rullade iväg. Ingen mer sån månad, tack.

Jag har fått ny tjänst på korttidsboendet Bergsgården i Svenstavik, 50% och trivs som fisken i vattnet.
Jimmy leker fortfarande allt i allo. Snickrar, fäller träd, mjölkar, spelar med FEEJK å sånt. Sist jag såg honom såg han ut att må bra iaf.

Har haft besök av fina familjen Hanning tor-fre. Alltid lika avslappnat o lättsamt. Det är rätt häftigt med vänner som man kan umgås med genom o sova en middagslur tillexempel.
Och barnen, som är jämngamla med våra, lekte utan några som helst bekymmer. Enda bekymret kan vara kojan de byggde, å smyckade med julgranskulor och glitter. Har sällan skådat ett så glittrigt krypin!
Just nu har jag däremot heller inte sett ett så pass glittrigt golv... Dammsugaren ska väl ha lite föda idag oxå, så det passar väl bra så här på en fredag.
Jimmy är inne i Ösd o spelar på Plaza fre o lör, kommer hem på söndag, men då är nog jag mest troligt på jobb... Å när jag kommer hem åker han o leker bonde i Klövsjö.

Sällan jag behöver fundera över vad jag ska säga/skriva... Sånt brukar oftast komma efteråt för min del, och då helst saker jag inte borde sagt, gjort eller skrivit.
Men nu är det nästan så maskineriet får arbeta igen, kan hända det blir hjärn-träningsvärk i morgon, Ska bli spännande att se hur det slår ut.

Bästa Ellen kommer hit i kväll, ska ha barnen i morgon medan jag jobbar. Hoppas på fredagsmys... Men först ett helt hus som ska vändas tillbaka. Frågan är -orkar vi det?
Kråkan i Mamma Mu har annars kanske det bästa städknepet -Släck lampan, och tadaa, ingenting syns! Då kan man ju försöka inbilla sig en stund att det är fint. Kruxet är att inte gå någonstans, med risk för att snava på lego/tågbana/bilar/båtar/tåg osv...

Nej. Ska ta mig ett varv och titta.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Älskar dej världens bästa Moa.

2011-02-18 @ 19:39:56
Postat av: moa

Älskar dig nästan mer! Puss

2011-02-18 @ 20:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback