En ledig dag

Vaknade faktiskt på ett riktigt bra humör i morse. Tog med oss frukost till tv-soffan och kurade ner oss framför barnprogram för en stund. Jimmy åkte iväg extra tidigt i morse för att leka bonde.
Att man ens kan tänka tanken att göra nå sådant istället för att sova en extra timme övergår mitt förstånd. Men mitt och Jimmys förstånd är oandra sidan två vitt skilda saker! ;)

Runt nio var det dags för hästakräket att få komma till tals för en stund, han är inte helt nöjd med att hans kompis är borta. Och det han inte förstår är ju att jag letar något anpassningsbart att ställa i hans hage. Men kom på mig själv här om dagen när jag pratade med en hästtjej.
Hon:"Vad vill du ha för häst då?"
Jag:"Vad som helst..."
Hon:"Okej..."
Jag:"Ja, alltså, vad som helst förutom varmblod o shettis. Å så vill jag att den ska va lugn o trygg, viktbärande, kunna gå på lösdrift... Inte vara för gammal, aldrig haft fång, det är ju bra om den går o köra. Och helst inte en vit häst. Gärna vallack, ston är så sura... Men annars så kan det få vara vad som helst. Eller, inte fjording. Gärna en islänning. Men ja, det går bra med ngt annat oxå, bara den är viktbärande men inte högre än 1.60. Jajustja, sa jag att den helst inte ska vara så låg i rang oxå?"
....Ingen kravlista alls... Men om det är ngn av er som har en häst tillövers som uppfyller kraven, så är den mer än välkommen hit! ;)

Mitt idagen, alldeles innan lunch kom pappa på besök. Vi fikade, löste korsord och pratade om ingenting. Lagom till skidskytten gick han hemöver för att heja fram det svenska guldet!
Jag o grabbarna fick besök av Akka med tillhörande barnbarn. Det blev ömsom lek, ömsom skrik och en mamma som fick upp värmen i kroppen pga den minste här i huset. Zeb klättrar o klänger på allt. Totalt hänsynslös till att han nyss slagit huvudet så det räcker o blir över för resten av hans liv.
Men han verkar tyvärr ha ärvt sin mors underbart korta minne, och sin fars omdöme. När jag nu tänker efter så är det kanske inte så konstigt att vi är in på akuten lite då och då. Vi har ju lixom alla förutsättningar för det.

När klockan närmade sig halvfem och pappa-hemkomst var det dags för ihop-plock, som visade sig ge noll-resultat. Istället drog vi fram lite extra känns det som. Så nu är kvällen räddad och vi har något att göra ända fram till läggdags!

Barnen har ramlat till sängs, men storebror har inte riktigt kunna sluta sina blå än för det här dygnet. Men det blir nog. För i morgon har vi en familjedag!!! Dagar då Jimmy är ledig är de bästa! Både för mig o barnen. Å kanske för han å tillomed... Så länge jag inte nämner ordet städning! ;)
Och om vädret är fint i morgon, så lovar jag att även jag ska förtränga det ordet och kasta mig ut i C-vitaminhavet. Något av en överdrift. Men iaf vara ute o leka att det är vår, och att solen är varm.

Tidigare idag ringde de från Titan Television och frågade hur det var med Zeb, tog mig en liten stud att förstå att de var de som hade filmat under ambulansturen och inne i traumarummet. De ville ha med vårat klipp i ett av avsnitten för "Luftens hjältar" som ska börja sändas i TV4Plus i april.
Så nån gång då, i nån av de tolv avsnitten, för en kort minut lär vi nog vara med. Stressmamman och bonnpappan... Och det lilla stackars pyret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback