Måndag...

För min egen skull blir det lite notering över vad vi gjort de senaste dagarna. Kan ju vara roligt att minnas om några år vad man gjorde under en del av livet. Som under helgen som varit tillexempel.
Minns inte så långt tillbaka i tiden, men att Jimmy var hemma på torsdag förmiddag minns jag. Då vi tog oss en tur upp efter ån med skoter o skidor. Zebben har blivit en hejjare på längdskidorna och Teo kämpar på med tunga slalomskidor... Men trägen vinner! :)

I fredags... Ja, i fredags tog jag, mamma, pappa o barnen en tur upp till buan. Årets första.
Var tjockt med snö in på vallen, så för att ta sig dit man skulle fick man helst krypa för att inte fara genom den metertjocka snön. Att den inte höll beror knappast på vikten, utan på... vädret. Att barnen sen kunde springa som de ville på skaren gör vi ingen notis om.
Hade det superhärligt där uppe mot stugväggen å solen i ansiktet. Varm choklad och smörgåsar. Ungefär som när livet är som bäst.
På lördageftermiddag skulle jag iväg o jobba. Började kl.16, men tänkte att innan dess ska väl en skotertur hinnas med. Tidsoptemisterna Moa och Veronica höll modet uppe rätt länge.
Jag o barnen mötte upp Veronica, Lennart, Albin, Emil, Annica o Markus i Åsarna... Skulle ju "bara" mot börtnan till, hur lång tid kan det ta lixom?
Efter en stunds åkande var det bara att konstatera. Fågelväg som skoterspår... Långt var det. Och tiden gick. Hann upp till skoterträffen, sörpla i oss chokladen för att sen vända hemmåt igen.
Varken jag eller Veronica vågade titta på klockan fören vi var tillbaka till Åsarna. 15.01.
Rätt bra ändå. Jag skjutsade hem Zebben som skulle sova hos mamma o pappa, bytte kläder och vände om mot Svenstavik med ett snabbstopp i Rörön för att lämna av Teo hos bästaste Linda o Micke.
kl.15.58 var jag på jobbet. I tid o allt.
Söndagen spenderades oxå på arbetet 7-16. Gick som en dans på spikar. Min rygg är inte bygd för skoteraktiviteter... Men lätt värt det. Tror jag  ;) Hade ju superfint väder och det bästa sällskapet under skoterturen, så nog är både jag o grabbarna nöjda!

Idag väntar BVC på oss... Vaccination på Zebben. Å mät o väg på båda trollen.
Nog för att mina pojkar har mycket skinn på nästan,  men det är sämre det där med kött på benen... Små lagranna saker är det jag har. Så länge det inte är frukt som bjuds, då kan Teo äta hur mycket som helst. Frukt är bra grejer, men ersätter knappast maten... Vi får väl se vad det sägs om mina yrväder!

Har suttit med årsredovisning hela dagen idag. Och varje gång det är dags för mig att ha med siffror o göra så undrar jag... vad gjorde jag på mattelektionerna egentligen? Eller har mattehjärnan i mig helt enkelt gått och självdött? Nånting måste det vara. Jag själv har ställt diagnosen mattedyslexi med en kombination av dåligt intresse och latmask.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback