Opp ätte aoa

Har precis kommit in efter en tur opp ätte aoa, som Zebben skulle sagt. Världens härligaste vårväder, glada barn och pigga hundar!

Ringde in mamma akut i morse, att dricka kaffe ensam är inte riktigt min melodi. Mitt i kaffedrickningen råkade mamma få skymt på en köttbit i kylskåpet... Och inget skall förgås!
Min tanke med köttbiten var att låta den förtäras av Acke, hunden. Men varför ska hunden ha det vi kan äta... När det ändå finns hundfoder?!
Så där satt man med kaffet i halsen medan min mor plöjde runt bland grytor och kryddor. Ibland önskar jag att jag hade lite av hennes...Fart. Själv nekar hon till det, farten allstå. Men om man varit uppi henne här hemma för en dag eller två, så vet man att här går det undan och ingen annan hänger med. Å så tycker hon själv att hon är trött... Va konstigt.
Men med en stek eller nå liknande i pannan hann vi även slänga igång en tvättmaskin, en tumlare, en diskmaskin å klä på barn för att sen bege sig UT!
Oppa (morfar) kom oxå å anslöt till truppen. Jag försökte med alla medel att få hem Jimmy tidigare från jobbet, men han vägrade som i sten. Skyll sig själv på han. För att sparka upp efter ån sånna här dagar är bland det bästa som finns! Vi tog oss upp till skoterstugan o grillade korv, tittade på solen och utforskade var olika spår ledde. Zebben har dille på att följa alla sorters olika spår, inte alltid till mammas stora förtjusning eftersom han så snabbt försvinner. Hans stjärntecken är Iller.
På vägen hem varvade barnen mellan snowracer och spark, sista biten åkte Teo spark med mig och hunden oryx. Å Zebben på snowracern... När vi kom hem på byn igen hängde han sovandes som en fällkniv över sitt åkfordon, är man trött så är man.

Nu väntas det på herrn i huset, så ska jag å min mor försöka få ihop en sås till den där steken eller vad det var...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback