torsdag...

Tänk att man kan bli så trött av frisk luft... Och aldrig vänjer man sig heller. Men det gör inget, jag står ut!

Har haft en toppen dag med hela familjen. Jimmy var ju iväg o jagade i morse. Jag o barnen snoozade ett tag innan det blev frukostdags och pappan i familjen var hemma efter den tomhänta jakten. Enligt mig är jakten som bäst när man kommer hem tomhänt. Inte speciellt förtjust i döda djur.
Efter frukost spelades det bas, piano och alla möjliga sorters instrument här hemma. Jimmy skulle träna in några låtar till helgens spelningar i Norge, och fick fin hjälp av grabbar i par.
När det blivit lite varmare ute pjäxade barnen på sig, Teo med slalompjäxor och Zebben med längdpjäxorna och sen bar det av ut upp efter ån. Jimmy hämtade skotern som han glömde i skogen här om kvällen när han var ute på oxjakt.
Så när han kom tillbaka fick Teo tolka å jag o Zebben hejapå från skotern. Åkte upp till skoterstugan och grillade korv, fiskade o åkte skidor.
Tiden rann iväg där borta och klockan tickade iväg mot att Jimmy skulle fara.

Vid kl.16 kom FEEJKarna och plockade upp min karl. Suck. Inte fören på söndag är han hemma igen. Egentligen hur tråkigt som helst. Men det lär gå ändå.
Snart middagsdags här i huset... Är det bara jag som tycker det är fruktansvärt tråkigt med middagar!? Iaf att komma på vad man ska äta, å att sen laga till det. Själva intagandet går ju bra... Men sen är ju all disk där på bordet. VARJE DAG. Blä.
Men, äta bör man...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback