att eller inte

att tvätta, eller inte.
att städa, eller inte.
att fika, eller inte.
att läsa, eller inte.
att jobba, eller inte.
att gå ut, eller inte.
att sova, eller inte.
Det är frågan.

Känner mig nog lite trött och tråkig, utan att ens känna efter nå vidare värst. Men så tänker jag att jag borde och att jag skulle. Men vad gör alla människor när de har den där ensamma tiden?!
Jag funderar på massor av saker att kanske göra. Men sen gör jag ändå inget. Snacka om att inte förvalta sin tid. Det stressar mig. Och att jag inte kan bestämma mig. Att jag aldrig kan bestämma mig. Jag kanske låter bestämd, ser bestämd ut, eller helt enkelt vid vissa stunder upplevs bestämd och bossig. Men då ska ni bara veta hur det känns innuti. Ganska mycket kaos och velande. För o inte prata om efteråt, då jag tänker. Man skulle ha haft en on/off knapp.

Barnen sover, en i sin säng o en i min säng. Längtar tills båda barnen trängs i sängen tillsammans med mig. Det bästa jag vet är de små, kalla fötterna som kommer tassandes mitt i natten. Jimmy är inte lika förtjust, för fötterna hamnar oftast på han, ibland inte bara fötterna utan hela barn. Jag kan förstå lite av vad han menare med o sova dåligt när man har två barn, fyra armar o fyra ben omkring sig. Men jag på min kant, tycker ändå det är mysigt.

Pratade nyss med Jimmy. Misson find poo is completed. Nu är han i Sala och ska jaga rådjur. Jag hoppas inte han får tag på något. Jag tycker dom ska få leva i stället.
Men hoppas han har en fin mini-semester där nere iaf, inte så ofta man kan åka iväg så där. Sen är det min tur. Bouppteckningskurs på Mallorca, men det får vänta tills i september/oktober nångång...

Teo var förresten ledsen efter hämtningen på dagis idag, tror mammas lilla hjärta har det lite tufft vissa dagar. Tänk vad det kan göra med en mammas hjärta när man ser att barnen är ledsna eller besvikna. Och när de inte riktigt kan sätta orden på det, eller ens förstå. Jag vill leva i en rosa värld där alla är vänliga, snälla, glada och trevliga. Det är min värld det. Den är nog rätt liten endå.
Å tittar man på nyheterna förstår man att man har det rätt bra, för krig å osämja över allt. Riktigt otäckt.

Känner mig orolig ikväll. Inte så bra när nerverna redan sitter utanpå kroppen. Rasta hund, vattna djur o sova låter nu mer som en bra idé.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback