idag

Tisdag idag. Det säger dom både på radion och tv:n, för mig kvittar det. Har fredag helga veckan, förutom i morgon när det är onsdag. Har en diet-utbildning jag ska försöka komma ihåg att gå på. Huvudet är tomt, ändå får det inte plats någon som helst ny information där inne.

Sommaren kom lite igår, jag solade armarna och tyckte sommar kändes bra. Lämnade Zebben på dagis och tog med mig Teo för vidare färd mot Åsarna. Ställde av honom på förskolan där istället, så han fick leka där en dag. Jag själv skulle vara föremål för en lägenhet som skulle besiktigas. Om det inte gick igenom skulle jag stå där med skammen i öronen. Allt eftersom det var jag var delaktig i städandet.
Besiktningsmannen him self dök aldrig upp. Han hade fortfarande april framme på sin kalender. Så lättsamt tänkte jag. Efter en signal över telefonen och trekvart senare var han trots april där i majmånad. Jag kände att det var lite 1-0 till mig just då, men den förseningen ansåg jag att han inte hade någon rätt att underkänna den nystädade lägenheten. Jag hade rätt och lägenheten blev godkänd. Jag låste dörren o gick där ifrån.

Teo var fortfarande på Åsarnas förskola. Han hade så roligt och lekte så lugnt o harmonisk. Det blir nog fler gånger.
Idag är han och leker bonde i Klövsjö tillsammans med sin far. Zeb är hemma och är just Zeb tillsammans med sin mor. Solen skiner ute, men jag drar ändå på tiden för att komma ut lite senare idag. Har letat Jimmys bankdosa idag. Letade tills jag gav upp. Är det en giltig anledning till att inte betala räkningar? Jag misstänker att det inte är helt ok... Men, får åka på banken i morgon. Eller... Få Zeb att leta fram den igen. Men han vägrar tala om var han lagt den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback