Livet

Jag blir arg på mig själv, för jag är så kass på att skriva. Uppdatera. Komma ihåg. Värdelös.
Tänk om tio år, vad mycket värt det skulle vara att kunna gå tillbaka och se vad som hände en dag för tio år sedan? En dag som kanske just då kändes meningslös eller tråkig. Tänk vilken helt annan syn jag kanske kommer att se på den dagen om tio år. Fan ta mig. Jag måste rycka upp mig och banta. Då blir det bra.
Teo tyckte jag att jag skulle försöka sluta bli så tjock idag... Hej och hå jungman jansson. Fram med shaken och börja bälja vaniljdrinkar som smakar något av en blandning mellan mjöl, socker och vanilj. Skål och välkommen sommaren i vassen!

Jag är ändå ingen solfantast. Jag är en regnfantast. Och höst. Höst tycker jag om. Då är det lixom tillåtet att leva i en ior-värld men ändå må bra. Och njuta på ett annat sätt.
Sommaren är mer inte min tid. För, där ska jag sitta o äta glass medan jag är rädd att någon zoolog ska komma o ta med mig på skansen. Tänk er själv, en valross som äter mjukglass med sked utan att söla. Skulle bli en sensation.

Oj, hej, här kommer bitterfittan. Hur hittade hon hit?

Är ledig från jobbet nu, sön-tors, på fredag är det dags igen. Men innan dess är det godmanskap, begravningsentreprenör, städerska och mamma som gäller. Lär ju gå som en smäck. Sa jag förresten ensamstående mamma?
Pappan har tänkt att vara pappaledig, med andra ord, ledig från barnen. Han ska räkna bajs istället. Man kan säga som så, att vi har olika sorters intressen i den här familjen.
Jimmy tycker tydligen att det är roligt att gå runt i ring o räkna bajs. Jag är mer lagd åt något annat håll, som tillexempel att hålla skiten ifrån mig. Men det är ju spännande, att åka bort för att leta bajs. Och tycka att det ska bli roligt. Tydligen nå jobb åt SLU. Jimmy säger att det står för Statens Lantbruks Universitet.
Jag tror att det står för Skit Luktar Underbart. Men det är som sagt inte min näsa som ska ut o lukta.
Jag önskar honom lycka till, och att det är en större upplevelse än endast fyra olika nyanser av brunt.

Har försökt deklarera. Deklarera, man hör ju på ordet att det är någon påfynd som nån sniken människa hittat på. Å tråkigt är det. Dessutom känner man sig som ett ruttet äpple i skallen, som något man skulle kunna mata grisen med. Döda grönsaker o frukt är inte så värst smarta. Jag är en grönsak. Eller frukt.

Like a virgin hoppade igång på spotify, jag ropar på Jimmy o säger att de sjunger om honom. Jag skrattar o ler. Det gör inte han. Åh herregud.

I morgon är det 112 Luftens hjältar. Zebben gör tv-debut. Han hade kunnat välja ett bättre tillfälle att bli filmad på. Men han är ju snygg ändå. Och söt. Å så är det dessutom synd om honom i samma veva. Antagligen kryper den där lilla sentimentala mamman fram en sväng i morgon. Hon kommer o hälsar på ibland. Men mest när jag är gravid. Man skulle kunna tro att jag var på smällen nu, med förtlingar. Men det är jag inte. Inte ens med enlingar. Det här som är på min kropp är bara en biverkan av dåligt tidsfördriv. Jag ska bli roligare tillsammans med min tid. Det blir kul. Vet bara inte när jag ska börja.

Har en fullspäckad dag i morgon. Zeb har tandläkaren, lagom roligt så här efter påsk. Mamman ångrar lite att påskharen var hit och tappade ett baouta ägg med godis. Men vem kan rå på en hare? Just nu finns han på riktigt, för det kan inte vara hans mamma som tänkte så korkat. Karius o baktus lär ju vara mätta ett tag. Och tandläkaren kommer dra oss i örat o säga aja bajja. Då skäms jag och köper en extra tandborste av tandläkaren, då kanske han tycker att jag är en bra mamma igen. Eller så försöker jag verka väldigt insatt och intresserad i tio olika sorters tandkräm. Eller, så kan jag leka reklammaker så fort han försöker säga något ajja-bajigt.
Teo ska till BVC, det tycker han är roligt. Då får han leka. Det är det man gör hos doktorn om man frågar mina barn. Man leker. Men det kan bli mer än lek, kanske någon undersökning oxå. Han är lång ungefär som en meter och tung som 16kg bomull.
Sen blir det passmakeri inne i stan. Familjen dåraktig ska ju på semester. Ska säga åt barnen att le stort. Sen blir vi alla stoppade i tullen o tullmännen vill veta var vår assistent är. Det kommer ju bli bra.
När det är fixat ska vi vara entreprenörer innom begravningsbranchen för att senare sko om till bilbytardäckare. Sen får det fan va nog med ombytlighet. Då åker vi hem o leker föräldrar innan Jimmy åker och letar bajs.

En helt normal familj.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ha ha, du är underbar. Skriv lite oftare bara.

2011-05-04 @ 17:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback