Att bestämma

Jag är värdelös på att bestämma, vad det än gäller. Middag, kläder, prioriteringar... Jag kan INTE. Och varje gång jag kommer till att ta ställning våndas jag i flera nätter. Helst vill jag att mina beslut ska gynna alla andra, sen hur det är med mig var väl mindre noga. Och så har jag nog alltid tänkt. För att göra människor besvikna eller missnöjda är en större börda än att vara lite missnöjd själv med sitt val. Helt korkat. De flesta gånger iaf. För, när det gäller val av vad JAG  vill, så kanske jag ibland ska lyssna till mig själv innan den där klumpen i magen vuxit till en fotboll som kommer skruvandes i 120 och ger mig en käftsmäll.
När jag var tonåring så var de som var 25+ lastgammal och i närheten av gråhår och pension. Men jag trodde oxå att när man var vid den åldern så visste man vad man ville och man var det man ville vara. Att man kan ha så fel. Jag visste så mycket mer när jag var tonåring, ju äldre jag blir desto mindre vet jag.

Har sökt omplacering på jobbet. Skräckblandad förtjusning. Sista veckorna har det varit så pass lugnt på jobbet att ryggen funkat hyfsat och då kommer mitt dåliga minne in som undrar varför i helsike jag försöker byta bort ett jobb jag älskar? Skruvat.

Barnen och vi andra i det här huset mår annars riktigt bra nu, är inne i en bra period då det mesta bara rullar på och vi har en liten bit energi över om kvällarna. Så pass att man orkar hålla lite ordning o reda i kaoset. Förra veckan var målarn här och målade taket/väggar och tapetserade i köket. Är supernöjd med tapeterna... Men nu är det bara resten man stör sig på. Som köksskåpen, bänkskivorna, diskbänken och golvet. Är det ingen som vill skänka mig en miljon eller två så jag kan få allt gjort under en vecka? Jag tar tacksamt emot.

Just ja, var ju på Mallorca för ett tag sen, så nu är jag en auktoriserad boupptecknare! Jag kan med andra ord göra bouppteckningar, arvsskiften, skriva testamenten, äktenskapsförord, gåvobrev m.m
Och det kan jag säga med direkten... Har ni barn och är sambos... SKRIV TESTAMENTE. Svensk lag är ingenting för sambos. Och för den delen, är ni sambos men untan barn, skriv testamente då med. Eller, gift er. Svensklagstiftning är nog gjord för att alla ska vara gifta.

Kommentarer
Postat av: Monika Weisten

Grattis boupptecknare Moa =) Nyfiken på ditt nya køk är man så klart.



Kram Monika

2011-11-01 @ 21:10:57
Postat av: carro

Dra lott eller slå en tärning. Det spelar ingen roll vad tärningen visar det är hur man känner efter beslutet är taget som räknas. Jag tror inte du är mer velig än vi andra virrhjärnor. Jag har då i alla fall helt tappat tråden.

2011-11-02 @ 00:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback