Byggare Boije CP

Lite roligt o tänka att igår var det lördag, var i världen man än befann sig. Sen kan man tänka att för vissa var det en vit lördag och för andra inte.
Jag skrattade hela dagen, det började på morgon när vi pratade om att Jimmy skulle ha firmafest. Speciellt eftersom att han har eget företag och är sin egen anställd samt chef. Finns massor av dåliga skämt, det sämsta är ändå att han ofta hamnar i jäv när det är något som ska diskuteras.
Hur som haver, på hans firmafest fick man äran att ta med sig sin respektive. Jag jublade och såg glad ut. Roligt att bli bjuden på middag och att det är en företagsplånbok som skulle kunna få betala kalaset!
Dagen började uppe på Skalet där de hade Mässan "Lodge & Lya". Vi kikade runt och Jimmy åt upp dekorationen för Klövsjö Stenugnsbageri, ovetandes. Men pepparkakan var säkert god.
Efter att ha trampat runt lite där uppe försökte vi hitta på något i Klövsjö. Vad man gör där en lördagseftermiddag tänker jag inte tala om. Och hur tråkigt eller roligt man än har så kan man vara rätt säker på att sekunderna går precis lika fort oavsett hur roligt eller inte man har. Den som säger att tiden går fortare när man har roligt LJUGER. Tiden går alltid i samma takt, men man kan ägna mer eller mindre tid på att räkna sekunder.

Klockan blev 18 och vi intog Klövsjö Högfjällshotell. Flååått. Jimmy hade dagen till ära köpt en rödrutig skjorta. Vi kunde inte riktigt bestämma oss vad han såg ut som, men fastslog att det kan vara en allround skjorta! Bonde, skogshuggare, festprisse, snickare, basist. Ja, allt passar här i norrland.
Vi fick äran att sitta bredvid ett lokalt företag som hade varit i Saharaöknen i fyra o en halv vecka utan varken vatten eller vin. Å ni vet ju hur det blir. Man blir helt enkelt urtörstig.
Vinet tyckte de var väldigt gott, ett himla fint vin. Och de drack sin törst iväg. Speciellt Oljeshejken, ledaren. Å som vi alla vet, har man inte druckit och lider av törst, bäljer i sig vatten o vin så kommer man snabbt upp i topp för att sedan dala som en sten. Men sen gick det över och ben och knopp återtog sin kropp.
kl.22 när många var runda under fötterna begav vi oss till det lokala haket: Puben.
Vilken pub? Det finns en. Och det är där de samlas, alla bymänniskor o diverse.
En herre där i myllret sa "Nej Moa, nu åker jag hem. Du vet, det blir inte bättre än så här". Han hade missat en stor detalj. Det blir så bra som man gör det, och där behövde man inte ens göra något. Alla andra skötte det.
Att vara nykter, stå i ett hörn och beskåda skaran av personligheter, Klövsjöbor och utanförbor kan faktiskt bli rätt roligt. Å med lite fantasi på det så sitter kvällen som en smäck.
Det finns egentligen massor att säga om pub-besöket i Klövsjö, det är som på landet, fast Delux. Och jag älskar det.

Allt jag tänkte skriva tog ändå Jimmy udden av när vi kom hem. Han bestämde sig för att vintern snart var nära och att fåglarna behövde mat för att klara sig. Så han matade fåglarna. Precis utanför bilen, upp för entrén till vårt hus, utan för bron och fortsatte mot toaletten.
Å när han gick in genom dörren, gick kattungarna ut. Jag jagade kattungarna för att de inte skulle behöva äta fåglarnas mat som redan var tuggad o klar. Fick in de små rackarna o gick för att hämta hunden, stackarn fick ju vara ute till så sent tyckte jag. Boss var lydig och ignorerade motvilligt de härliga buffébordet som låg ut över hela uppgången. Men äntligen var alla innomhus. Jag hämtade hinkar med vatten för att skölja bort fågelmaten och kände ett tillfredsställande när jag kände att det blev rent ute igen. Lycklig men trött gick jag in. I dörren möttes jag av två kattungar som sprang ut så fort jag öppnat dörren, samtidigt som jag ser Boss (hunden) stå och pissa i trappen. Hur fan tänker hunden? Hunden åker ut och jag försöker rengöra trappen. Hör Jimmy in från toaletten och blir kräksjuk av bara tanken. Får bort pinket i trappen, öppnar dörren o ropar på djuren. Två kattungar o en hund står tillsammans nere vid den lilla härliga sörjan och LAPAR i sig den upptuggade, uppblötta buffén. Jimmy lyckades alltså att på EN middag mätta sig själv, två kattor, en hund och ett gäng med skator. Man kan ju inte kalla honom för annat än en djurvän sånna här gånger.
Själv är jag glad att jag körde.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nu ligger jag här i sängen och skrattar så jag väcker familjen! Nog för att Jimmy lyckas skapa en rolig historia men det är din fantastiska berättartalang som gör den underbar! Åh vad du är rolig!!! Puss och god natt!!

2011-11-06 @ 22:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback