inget

Vi kör lite mysmorgon här hemma innan jobb och förskola startar. Barnen börjar inte fören kl.9 idag! Så skönt med sånna mornar då man bara får gå runt o dra.
Ligger under en varsin filt och tittar på Timon & Pumbaa. Hakona Matata.

Teo sjöng en konstig sång för mig igår, förmodligen Mora Träsk. Så tittade han på mig och sa:
"Mamma, vet du vad jag tycker att du ska  göra? Jag tycker att du ska ringa till kommun i morgon och säga att du inte kan komma på ditt jobb fören det är försent. För du måste vara med dina barn på dagis och lyssna på Mora Träsk. Då kan vi sjunga och dansa för länge å så får kommunen vänta på ditt jobb".
Det är mycket prat om kommunen hos vår 5-åring. Jag pratar mest aldrig om kommunen här hemma eftersom jag inte längre är så politiskt aktiv heller och rätt nöjd ändå. Men Teo har tydligen snappat upp att kommunen finns å att det i vissa tillfällen är de som bestämmer.

Har en rätt energilös dag, kan vara skönt att känna sig tom ibland.

Just det, hade en toppendag på jobbet igår, jag har världens bästa jobb! Att börja på Bergsgården är bland det bästa jag gjort. Och dessutom är jag STOLT över mitt jobb och att få jobba med äldre människor. Tycker det är ett underbart arbete som ger massor tillbaka så man fylls av energi.
Slutade kl.14 och åkte hem, ute på gårn var Teo, Zeb, Ante, Anna och Arvid. Kan inte komma hem till något bättre. Snälla A hade hämtat trollen på dagis eftersom jag låg, som vanligt, lite efter i schemat!
Middagen stod Tina för... En god middag som jag aldrig kommer att minnas vad den heter, men jag vet att den slutar på "dipp". Å att det var gott.

Kommentarer
Postat av: Tina

Florens dumas dipp heter det..:))))

2011-11-09 @ 19:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback