Måndag

Ingen dag är väl som måndagar? Antingen är folk skit glada, eller super arga. Jätte utvilade eller dö trötta. Måndag på många olika vis, och jag har gått igenom de flesta faser som bara en måndag kan innehålla. Vaknade av att jag lurat kroppen så den trodde att jag var super pigg. Tog en morgondusch för att jag är en morgonduschare. Tror det här med duschen är en förberedelse för att bli äldre och gammal.  Så inte omställningen blir för stor när personalen kommer och väcker mig vid kl.07.15 för o säga att man ska rivstarta dagen med en dusch. Man kan säga att jag är i en förberedande fas.
Duschad o klar så var det barnens tur. I det här huset brukar äldste sonen klä på sig själv, yngste försöker efter förmåga. Resultatet kan då oftast bli efter ett sämre omdömme.
Men innan det var dagisdags i morse fick jag ett sms av en av dagisfröknarna... Där stod det: "Hej, glöm inte att det är fotografering på dagis idag! :)"
...Man kan säga att dagispersonalen känner sina föräldrar. Jag tackade o tog emot o klädde barnen och var som de andra föräldrarna på förskolan -förberedd.

Åkte iväg för dagens uppdrag, skulle kika på ett eventuellt blivande nytt jobb. Jag hade inte bestämt mig för vad jag ville när jag åkte dit, inte under tiden jag satt där och inte när jag for där ifrån.
Men sen kom svaret och jag fick träna på det jag tycker är det svåraste. Att säga tack, men nej tack. Och jag klarade det. Himlen ramlade inte ner och förmodligen kommer de att hitta någon som är mer lämplig för jobbet än vad jag är. Its a win win situation! Ibland kan det löna sig att säga nej.

Spagetti o köttbullar idag, kanske dags att börja koka vatten.
Jimmy är och mjölka kor och kommer hem senare än vanligt. Hoppas han har roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback