Onsdag. Utan hundbajs.

Jag skrev ju för ett tag sen om hunden Hasse som egentligen heter Boss. Ett härlig yrväder som drar fram i 200 knyck. Det är bara o hoppas på att man inte står ivägen för hans utstakade bana. Han är stor och klumpig, och man hör var han håller hus. Rumsren är han oxå. Så säger alla som lämnar hundar till oss, och de har säkert rätt. Men sen får de fel. För det finns inte EN ENDA hund som inte gjort inne hos oss. Det är inte ens ett revirstänk, utan när de gör det... Ja, då gör dem det på riktigt! Som ungefär ett hav med en ö i. På finare språk och med finare ord.
Och Boss, han imponerade länge på oss då han inte visade något som helst intresse för att börja göra sina behov innomhus. Men sen gick det oxå över.
Och snart blir jag galen av att vakna med doften av hundbajs/pink i näsan... Å nu tänker ni att vi inte rastat den stackars hunden. Men tänk för att det har vi. Har är ut varje kväll innan läggdags och han får ut tidigt på morgon. Det är inte det. Jag tror dom gör det på ren pintji.
Här om dagen var Boss ute och lekte med barnen, å sen fick han komma in. I en halvtimme. Och under denna halvtimme lyckades denna underbara hund gå upp på Zebbens rum för att leka att det var en toalett. Gullig hund. Jag kräks. Men idag vaknade vi utan doften av hundbajs iaf. Hurra vilken bra morgon!

Idag börjar första dagen i mitt nya liv mot bättre vård och vetande. Ska bli spännande med lite ny kunskap och att sitta i skolbänken för ett tag.
Funderar fortfarande på det här med omplaceringen. Det är ju sällan man ångrar saker man gör, det enda det ger är ju mer kunskap och erfarenhet. Det mesta har ju två sidor, minst, att betrakta. Jag ska fundera vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback