Riktig Svensson?

Vi är nog enna riktiga "Svenssons" men med efternamn som Andersson, Handler eller Boije. Vi har inte riktigt bestämt oss för namn än. Vi resonerar som så att allt har sin tid, speciellt när det kommer till vår familj. Antingen är vi vrål sega i startet, eller så har vi startat upp något innan vi ens märkt det.
Det är lite så vi funkar. Sega men impulsiva. Glada men inte så noga. Seriösa men ibland oseriös.

Det har slagit mig några gånger när jag lekt med barnen, jag älskar att leka med ord. Så det gör vi nästan hela tiden här hemma. Leka med ord som i att prata bakvänt med att lägga till eller från olika böjelser. Det kan bli riktigt roligt, och barnen hänger med. Ibland hjälper de mig att hitta på nya ord eller uttryck eller tvärt om.
Sen lär jag oxå barnen mycket matnyttigt. Det senaste är om någon säger att det är söta, glada, rara, snygga etc så kan de svara "tusen tack! Det är bra gener!".

Undrar hur våra barn blir som vuxna. De har en totalförvirrad mamma och en pappa som skiftar jobb lika ofta som han byter kalsonger. De har en mamma som vänder om ord och en mormor som i grunden är lärare och rektor. De har en pappa som vill ha de nyaste prylarna och en mamma som ofta tycker att gammalt är bäst.
De har en gård med djur där hunden springer baklängens och katterna blir insläppta genom fönstret istället för dörren.
De har föräldrar som står på stolarna och äter när inte barnen vill sitta på sina stolar.
Båda pojkarna blir överösta med kärlek och kan säga "jag älskar dig" på flera olika språk.
De har en pappa som är rockstjärna och en mamma som tycker om tv-program som "Skavlan" och "Så ska det låta".
Man kan säga att våra barn lever i en värld som ibland är upp och ner, hit o dit. Men alltid, alltid fylld av kärlek. Och jag tror att det kommer gå bra, vi är en bra blandning, oavsett om vi är virriga eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback