Skräck-fredag

Men vi börjar med igår. Torsdag och ridskola.
Rappe har fått ny ägare (dvs mig) och dessutom nya skor. Å med nya skor blev det som en ny häst. Han har haltat till o från i flera veckor nu känns det som.
Men nu så trallar han fram igen. Så på ridlektionen igår fick Teo äran att starta igång honom. Gick ju hur bra som helst, vet inte hur den lilla människan gör för att kunna sitta kvar själv där uppe på den stora hästen, men han fixade det som en smäck! Nu är det bara cowboyhatten som saknas... Nästan. Förmodligen lite mer träning på start, stopp och styrning. Men det ser jag som pettitesser! ;)
Jenny var oxå med på ridskolan, hon fick leka med Sabrina, två små prinsessor som sammarbetade väldigt bra ilag!
Jenny följde med oss och sov här över natten, för när det är lov kan man sova hos varann lite hur som helst!
Så igår var det nöjda barn som somnade.

I duschen lite senare hittade jag en mindre nöjd man. Han ropade att jag skulle komma, så skulle jag få se något roligt. Rätt förvånad över vad det roliga var gick jag dit. Hur kul kan en naken man i duschen egentligen vara?
Men jag drog undan duschdraperiet och där står han. Spritt språngande naken och... HOPPAR!
Det var lite roligt, men de roliga han ville visa var att för varje gång han hoppade så hörde man under badrumsmattan hur det studsade vatten. Vatten som i typ en vattenskada. Under golvet och upp över väggen.
Så roligt har vi det. Så i morgon blir det att riva badrum för på måndag kommer hantverkare av nå slag. Det går som bra nu. Plånboken sinar och vattnet flödar.
För det räcker tydligen inte med att vi lagat avlopp, satt upp gärdsgård, isolerat tak, bytt fönster, tapetserat, bytt golv, ordnat köket och försökt få till det här på bästa sätt.
"Hej barn, det blir lite julklappar i år, för mamma o pappa måste köpa nytt badrum". Säkert, dom köper säkert, den ursäkten.

Ikväll har grabbarna grus varit hos Albin på nån slags halloween grej. Gröna maskar, jord och blod serverades. Slank ner fint det, å så toppades det hela med skräckbollar. Kusligt men gott som det verkade.

Jag ska nog ta o leta fram den där duschen som det sägs att vi har nere i källaren. För om jag gissar rätt så tar det ett tag innan våran ordinarie dusch är i bruk igen.
God jul på er alla.


Kommentarer
Postat av: En fråga...

Appropå Teo som satt kvar helt själv där uppe på hästen... satt han HELT kvar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback