Långa nätter

Sista veckorna har det blivit långa nätter. Och mörka. Hösten som är på väg. Har inte varit nån sommar riktigt än, funderar på om sommarens värme är levererad av SJ, då förklarar det ju en del av förseningen. Och man behöver inte ens oroa sig för att få någon sort av ersättning. Helt enkelt bara gilla läget. Har hört att om det är något man inte rår på så är det vädret. Och eventuellt SJ då.

Jimmy är i Tyskland, funderar inte ens över vad han gör där. Men vet att han ska lyssna på nån som kan spela gitarr lite fortare och lite bättre än andra.
Själv nöjer jag mig med Winnerbäck och Spotify ett glas vatten och sömnlösa nätter. Det där med sömnlösa nätter är kanske något vi har gemensamt de här dagarna när han är borta.
Planen är att han ska komma hem på onsdag. Eller torsdag. Vem vet. Som allt annat får jag lägga min tilltro till tiden, att den går.

Känner mig låg ikväll. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Sen upp igen, förstås. Kan ha med sömnen att göra, sällan något blir bättre av för lite sömn.
Tålamod är en sån där sak som man ska ladda om nätterna. Och kramar, icke att förglömma.
Men telefonen kan ju laddas, oavsett om jag sover eller inte. Halleluja för elen.

Kanske ska försöka sova igen... Tredje gången gillt.
Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback