Petronella från Plaskeby

Hej du Petronella i från Plaskeby.

Man hör mycket på radion. Igår hörde jag att junimånads beräknade nederbörd hade fallit under helgen. Mycket intressant information, och idag fortsätter det att vräka ner. Ibland kan man se en skymt av solen, eller nästan, nästan sen en bit av blå himmel. Så pass att man nästan blir lurad till att det snart ska gå över. Man hinner gå på toaletten, å när man kommer där ifrån så låter det som om nån kastar småspik på fönsterbrädorna. Regnet öser ner. Men ovan molnen är himlen allltid blå.
Så tänkte jag igår när vi var på ridhuset för att hämta hem Rappe. Regnet stod som spön i backen, hästen vägrade kliva på transporten. Regnet kröp ner vid nacken, under kläderna och gjorde oss dyngsura innifrån och ut. Jag skrattade och Jimmy svor. Men mitt motto är ju att det ska jävlas lite, hur kul är det annars?

Innan vi hämtade Rappe var Jimmy iväg o hämtade en annan nordis i Handsjön... Fin, men rätt mycket utan muskler... Och så ska han nog få lite nagelvård så fort som möjligt men sen så.
Vi kallar han för just "han" än så länge. När vi lastade av på gårn frågade jag Jimmy vad "han" hette, men det visste han inte... Så kan det gå. Han heter egentligen strandprinsen eller nå liknande. Vi får se vad han får heta här, men nånting åt det hållet fast kortare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback